CHECK:POINT - Cyberpunk 2077 > Zaklínač 3, Valve vs Epic, ozdravná kůra Embraceru pokračuje
Vítejte už u 86. vydání Herních vláken. Stovka se nám pomalu blíží, ale než tam dojdeme, podíváme se na velké návraty i velké ambice, u kterých mrazí v zádech. Hlavní slovo si bere CD Projekt, který definitivně dokonal svůj příběh o vykoupení. Cyberpunk 2077 totiž prodejně překonal legendárního třetího Zaklínače a stal se novým motorem studia.
Polský gigant ale neusíná na vavřínech a odhalil plán, který zní skoro až šíleně: vydat kompletní novou zaklínačskou trilogii během pouhých šesti let. Zda jde o zdravé sebevědomí podpořené Unreal Enginem 5, nebo o opakování starých chyb s přehnanými sliby, ukáže až čas.
Zatímco ve Varšavě se sází na velké RPG ságy, jinde se přepisují pravidla distribuce a vlastnictví. Microsoft potvrzuje, že éra krabic pod televizí končí, a masivní expanzí xCloudu do Indie dává jasně najevo, že honba za předplatiteli je důležitější než prodej hardwaru.
Na opačném pólu korporátního cynismu pak stojí Embracer Group. Ten pokračuje ve své drastické dietě a ukazuje novou realitu herního byznysu: studia a lidé jsou postradatelní, to jediné, co má skutečnou hodnotu a co se neprodává, jsou ziskové značky jako Remnant.
A aby toho nebylo málo, znovu se otevírá Pandořina skříňka umělé inteligence. Na Steamu se rozhořela ostrá debata mezi technokraty typu Tima Sweeneyho, kteří vidí AI jako neviditelný nástroj budoucnosti, a tvůrci z Valve volajícími po transparentnosti a ochraně autorského vkladu.
- 📈 Cyberpunk 2077 prodejně překonal Zaklínače 3 a stává se hlavním zdrojem příjmů CD Projektu
- 🏷️ Vývojář z Valve obhajuje označování AI na Steamu a ostře kritizuje etiku generovaného obsahu
- 🌏 Xbox Cloud Gaming expanduje do Indie a hlásí celosvětový nárůst využití o 45 %
- ⏳ CD Projekt potvrzuje ambiciózní plán vydat novou trilogii Zaklínače v rozmezí šesti let
- 💸 Embracer prodává Arc Games a Cryptic Studios za 30 milionů dolarů, práva na sérii Remnant si ponechává