CHECK:POINT - 007 First Light kombinuje Hitmana s Uncharted na jedničku, Pete Hines varuje před Game Passem a Silksong dostává první patche

CHECK:POINT - 007 First Light kombinuje Hitmana s Uncharted na jedničku, Pete Hines varuje před Game Passem a Silksong dostává první patche

Hlavní hvězdou dnešních Herních vláken je bezpochyby James Bond v titulu 007 First Light. Dlouho jsme čekali na hru, která by dokázala spojit systémovou volnost ve stylu Hitmana s filmovou dynamikou Uncharted, a první ukázky naznačují, že IO Interactive míří přesně do černého. Vypadá to na lákavý mix promyšleného plížení a režírovaného spektáklu, který by mohl žánru vdechnout nový život a ukázat, že velká licence nemusí potlačovat kreativní design.

Zatímco Bond slibuje nablýskanou budoucnost, jiné zprávy nás vrací k realitě herního průmyslu. Opatrné snižování obtížnosti v očekávaném Hollow Knight: Silksong otevírá širší debatu o přístupnosti a o tom, kde leží hranice mezi výzvou a frustrací. Zároveň se ozývá varování Petea Hinese z Bethesdy, který upozorňuje na rizika předplatitelských modelů, jež mohou tvůrce tlačit do kouta a ohýbat kreativitu podle excelových tabulek. Tlak se odráží i v paradoxních datech z trhu práce: ačkoliv v Kalifornii dochází k masivnímu propouštění, celková zaměstnanost v herním průmyslu paradoxně roste.

Uprostřed byznysových a designových bitev pak stojí nadčasová filozofie Nintenda, které nám připomíná, o co ve hrách skutečně jde. Jejich důraz na objevování, učení se hrou a komunikaci skrze samotný design je pohlazením pro duši každého hráče unaveného z nekonečných tutoriálů. Ať už se tedy těšíte na špionážní akci, přemýšlíte o budoucnosti herního byznysu, nebo jen hledáte čistou radost z hraní, toto vydání nabízí zamyšlení ze všech koutů herního světa. Příjemné čtení!

  • 🎬 První záběry z bondovky First Light vypadají jako přesně ten mix Hitmana a Uncharted, jaký jsem si přál
  • 🎮 Hollow Knight: Silksong – první patch, snížení obtížnosti a problém s překladem
  • ⚠️ Pete Hines varuje, že předplatná mohou vývojáře poškodit
  • 📉 Přes 50 procent propouštění bylo jen v Kalifornii, ale celkově zaměstnanost v herním průmyslu paradoxně roste
  • 💡 Bývalý vývojář z Nintenda vysvětluje unikátní principy hratelnosti, kterých se firma drží dodnes
💡
CHECK:POINT každou středu vybírá pět nejzajímavějších zpráv z uplynulého týdne. Vše podstatné shrnuje stručně a jasně a Adam každou zprávu zasazuje do kontextu svým osobním komentářem.

Read more

CHECK:POINT - Bývalí blizzardovec představil akci Arkheron, Tencent žádá odmítnutí žaloby Sony a Embracer má překvapivě střízlivý přístup k AI

CHECK:POINT - Bývalí blizzardovec představil akci Arkheron, Tencent žádá odmítnutí žaloby Sony a Embracer má překvapivě střízlivý přístup k AI

Vítejte u dalšího vydání Herních vláken, které se tentokrát nese ve znamení střetu starých a nových světů. Na jedné straně sledujeme veterána z Blizzardu, který po devíti letech piplání odhaluje svůj vysněný projekt Arkheron – hru zrozenou z filozofie „je to hotové, až je to hotové“. Na straně druhé vidíme bezradnost

lock-1 By Adam Homola
CHECK:POINT - Absurdní patent Nintenda, další klacky pod nohama NSFW her a vliv nového zákona o online bezpečnosti na sociální funkce her

CHECK:POINT - Absurdní patent Nintenda, další klacky pod nohama NSFW her a vliv nového zákona o online bezpečnosti na sociální funkce her

Vítejte u pětasedmdesátého vydání Herních vláken! Herní průmysl se tento týden jeví jako kreativní kotel pod neustále se zvyšujícím tlakem. A ten nepřichází jen zevnitř, od samotných tvůrců, ale stále častěji z vnějšku. Neviditelné síly v podobě právních oddělení, finančních institucí a vládních regulací začínají čím dál více ovlivňovat, jaké

lock-1 By Adam Homola