CHECK:POINT - Atari kupuje hry od Ubisoftu, Sony prý chystá i handhledový PS6 a Take-Two měli skoro zachránit Perfect Dark

CHECK:POINT - Atari kupuje hry od Ubisoftu, Sony prý chystá i handhledový PS6 a Take-Two měli skoro zachránit Perfect Dark

Vítejte u dalších Herních vláken, která tentokrát odhalují herní průmysl jako místo velkých kontrastů. Řekl bych že už skoro tradičně, nebo minimálně ne poprvé za tenhle kvartál. Na jedné straně sledujeme snahu o záchranu a oživení menších, ale o to cennějších značek, když Atari kupuje od Ubisoftu pětici sympatických titulů s příslibem nové péče. Na straně druhé vidíme, jak se ambiciózní projekty, jako je restart Perfect Dark, hroutí ne kvůli nedostatku kreativity, ale kvůli právním neshodám o vlastnictví.

Zároveň se nořím i do úvah o budoucnosti hardwaru i obchodních modelů. Zatímco Sony údajně připravuje hybridní PlayStation 6, který by mohl smazat hranice mezi domácím a přenosným hraním po vzoru Switche, Capcom otevřeně kritizuje vysokou cenu současné konzole. Ta podle něj brzdí rozlet Monster Hunter Wilds a ukazuje, jak zásadní je pro úspěch cenová dostupnost.

V kontextu posledních pár let a šílených vyhazovů v Microsoftu stojí rozhodně za zmínku i to, že vývojáři zodpovědní za Diablo se zorganizovali do odborů, což představuje jeden z největších kroků k posílení práv zaměstnanců v tomhle herním gigantovi. Rostoucí napětí mezi tvůrčí prací a korporátními tlaky, které v posledních letech vyústily v masivní vlny propouštění, tak nepřestává. Ukazuje se, že stabilita a férové podmínky pro vývojáře jsou stejně důležité jako samotný kód nebo grafika. Pojďme se na to všechno podívat blíž…

  • 🎨 Atari kupuje od Ubisoftu pět menších, ale sympatických značek
  • 🕹️ Sony prý chystá i jednu verzi PS6, která má být jako Switch
  • 💸 Capcom si stěžuje na vysokou cenu PS5, ta prý brzdí Monster Hunter v rozletu
  • 🤝 Vývojáři Diabla vstoupili do odborů
  • 💥 Take-Two prý chtěli zachránit Perfect Dark, ale nakonec se s Microsoftem nedohodli na právech

Read more

CHECK:POINT - Bývalí blizzardovec představil akci Arkheron, Tencent žádá odmítnutí žaloby Sony a Embracer má překvapivě střízlivý přístup k AI

CHECK:POINT - Bývalí blizzardovec představil akci Arkheron, Tencent žádá odmítnutí žaloby Sony a Embracer má překvapivě střízlivý přístup k AI

Vítejte u dalšího vydání Herních vláken, které se tentokrát nese ve znamení střetu starých a nových světů. Na jedné straně sledujeme veterána z Blizzardu, který po devíti letech piplání odhaluje svůj vysněný projekt Arkheron – hru zrozenou z filozofie „je to hotové, až je to hotové“. Na straně druhé vidíme bezradnost

lock-1 By Adam Homola
CHECK:POINT - Absurdní patent Nintenda, další klacky pod nohama NSFW her a vliv nového zákona o online bezpečnosti na sociální funkce her

CHECK:POINT - Absurdní patent Nintenda, další klacky pod nohama NSFW her a vliv nového zákona o online bezpečnosti na sociální funkce her

Vítejte u pětasedmdesátého vydání Herních vláken! Herní průmysl se tento týden jeví jako kreativní kotel pod neustále se zvyšujícím tlakem. A ten nepřichází jen zevnitř, od samotných tvůrců, ale stále častěji z vnějšku. Neviditelné síly v podobě právních oddělení, finančních institucí a vládních regulací začínají čím dál více ovlivňovat, jaké

lock-1 By Adam Homola