Budoucnost Xboxu nabírá na obrysech, Ubisoft vyložil karty na stůl

Budoucnost Xboxu nabírá na obrysech, Ubisoft vyložil karty na stůl
Forza Horizon 4

Možná se už začínám opakovat, možná je to jen pocit, ale současná generace konzolí je dost možná jedna z nejdůležitějších. Víc než kdy jindy se tu totiž pokládají základní stavební kameny pro budoucnost herního průmyslu. Mění se hry, mění se způsob jejich vývoje, mění se platformy, exkluzivity v pravém slova smyslu zůstanou jen u Nintenda…

Ne snad že by tohle všechno bylo v minulosti statické, ostatně právě ta permanentní dynamičnost mě na herním průmyslu pořád tak baví. Ale tentokrát je to jiné. Cítím to v kostech! Tolik změn kolem tolika vrstev herního průmyslu se už dlouho najednou nedělo a jakkoliv tu věci jako cloud gaming máme v nějaké formě už 10+ let, najednou to do sebe začíná všechno pomalu zapadat.

Pokud to totiž Microsoftu klapne, bude mít za pár let neuvěřitelný rozptyl a nepůjde otevřít lednici, aby na nás nevykouknulo něco od Xboxu. Tak teď už jen aby jim vyšly ty hry. Sony si zase připravuje půdu na multiplatformní a multimediální budoucnost, zatímco Nintendo trefilo se Switchem zlatou žílu a budou v ní očividně pokračovat. A největším vítězem je nakonec samozřejmě PCčko - vychází tam nejvíc her, dostanou se na něj i ty největší bývalé konzolové exkluzivity a díky zařízením jako SteamDeck je taky mnohem lákavější pro širší škálu lidí.

Karty jsou rozdané neuvěřitelně zajímavě, teď to musí všechno jen zapadnout do sebe způsobem, jaký bude dávat smysl komerční, kritický, a především dlouhodobě udržitelný. A to si piště, že to bude fascinující sledovat.

Anyway, pojďme se společně vrhnout na aktuální výběr toho subjektivně nejzajímavějšího, co se za poslední týden stalo:

🌐 Microsoft bude tlačit cloud gaming přes stovky milionů zařízení Amazonu

💡 Patent odhalil zrušený cloudový Xbox

🌟 Ubisoft sází na zajímavý mix starého a nového

🏎️ Forza Horizon 4 se brzy přestane prodávat

💸 Hráči kupují tuny her, které ani nespustí

Read more

Herní média žalují OpenAI a píšou toho výrazně méně, EA zrušila Titanfall a Blizzard outsourcoval StarCraft na Nexon

Herní média žalují OpenAI a píšou toho výrazně méně, EA zrušila Titanfall a Blizzard outsourcoval StarCraft na Nexon

Vítejte u dalšího přehledu nejzásadnějších zpráv ze světa her. Tentokrát si posvítíme na dění kolem potenciálně důležité žaloby, kterou majitel webů jako IGN a Eurogamer podal na OpenAI kvůli autorským právům – prý jim vykrádá obsah. Překvapivé? Ani náhodou. Bude z toho ve výsledku něco hmatatelného? Těžko říct. Zároveň se ponoříme

lock-1 By Adam Homola
Remaster Oblivionu konečně vyšel, nové Star Wars vypadají slibně a Ubisoft to s battle royale prý nevzdává

Remaster Oblivionu konečně vyšel, nové Star Wars vypadají slibně a Ubisoft to s battle royale prý nevzdává

Další vydání newsletteru Herní vlákna je tady, plné aktuálních novinek a zajímavých postřehů z herního světa. Hned v úvodu se zaměříme na zásadní události – Bethesda „překvapila“ okamžitým vydáním Oblivion Remastered na Unreal Engine 5, doplněného o prvky jako sprint. Odhalena byla také nová tahová hra z předaleké galaxie, Star Wars

lock-1 By Adam Homola