CHECK:POINT – Microsoft 4x jinak, Call of Duty dominující na PS5 a staronový Ubisoft
Vítejte u nových Herních vláken. Kdyby mělo mít tohle vydání podtitul, pravděpodobně by zněl: „Konec jedné éry“. Doba, kdy se třeba i zdálo, že Microsoft je spasitelem s nekonečnou studnicí peněz a nejlepší nabídkou v herním světě, je definitivně pryč. Párty skončila a korporátní realita nám právě předložila účet. Game Pass, kdysi symbol bezkonkurenční hodnoty, se po drastickém zdražení mění v luxus pro hrstku největších nadšenců a nutí nás všechny vytáhnout kalkulačky.
Zatímco se loučíme s „nejlepším dealem pro hráče“, sledujeme i další důsledky strategie Microsoftu, které působí až bizarně. Nejdražší akvizice v historii videoher vedla k tomu, že se z Call of Duty stává v podstatě exkluzivita pro konkurenční PlayStation, a kritika ze strany bývalé šéfky FTC jen potvrzuje to, co mnozí tušili – sliby o výhodách pro hráče a vývojáře se rozplývají v masivním propouštění a rostoucích cenách.
Abych ale pořád jen nekritizoval, tak musím Microsoft i pochválit za spuštění cloudového hraní a dojde i na Ubisoft, který prochází vlastní krizí identity. Jeho spojení s gigantem Tencentem a vytvoření nového superstudia se sice tváří jako krok vpřed, ale spíše připomíná zoufalý pokus o záchranu potápějící se lodi a tiché přiznání, že staré recepty už prostě nefungují.
- ☁️ Xbox Cloud Gaming konečně začal fungovat v regulérní verzi a s vyšším rozlišením
- 📈 Game Pass jako jeden z nejlepších dealů pro hráče skončil, Microsoft ho výrazně zdražil
- 🤔 Microsoft dělá z Call of Duty skoro až konzolovou exkluzivitu PlayStationu
- ⚖️ Microsoft prý teď podle bývalé předsedkyně FTC poškozuje jak hráče, tak vývojáře
- 🤝 Ubisoft a Tencent společně založily Vantage Studios, které se postará o ty největší značky Ubsoftu jako Assassin’s Creed, Far Cry, nebo Rainbow Six