CHECK:POINT – Microsoft si vymýšlí, Netflix zavírá a lepší grafika na PlayStation 6 stačit nebude
Pokud máte pocit, že se herní průmysl v posledních měsících (nebo letech…) točí v bizarní spirále chamtivosti a sebedestrukce, tento týden vám dává opět za pravdu. Na jedné straně Xbox hrdě hlásí splnění interních finančních cílů, což znamená tučné bonusy pro Satyu Nadellu a vedení. Na straně druhé si všichni pamatujeme, že tohoto „úspěchu“ bylo dosaženo zavíráním milovaných a oceňovaných studií. Je to dokonalý symbol odvětví, které v honbě za zbrusu novým číslem v tabulce neváhá obětovat vlastní kreativní srdce. A je jen otázkou času, než si Microsoft vycucá z prstu další metriku, do které se bude lépe trefovat.
Toxická netrpělivost a strategický chaos ale nejsou jen doménou Microsoftu. Netflix předvádí podobnou bezradnost, když zavírá mobilní studio Boss Fight jen pár dní poté, co jeho hru Squid Game veřejně chválil jako příklad úspěchu. Do toho přichází zpráva o interním AI nástroji v EA, který je údajně tak problematický, že vývojářům práci nepřidělává, ale rovnou ji násobí. Zdá se, že korporace se slepě honí za buzzwordy a úsporami, aniž by chápaly realitu vývoje nebo důsledky svých rozhodnutí.
Kam posedlost krátkodobými zisky a neschopnost adaptace vede? Důsledky vidíme v přímém přenosu. Sledujeme bezprecedentní krizi herní žurnalistiky, kde obor opustily tisíce lidí, zčásti kvůli vnějším tlakům jako AI, ale z velké části i kvůli dekádě špatných manažerských rozhodnutí. Možná právě proto zní varování bývalého šéfa PlayStationu tak naléhavě – pouhá lepší grafika u PS6 už k úspěchu stačit nebude. Staré modely zjevně přestávají fungovat a celý průmysl zoufale potřebuje nový směr.
- 💰 Xbox poprvé od roku 2020 splnil klíčový finanční cíl, který si firma vycucala z prstu tak, jak se jí to hodí
- 🔮 Bývalý šéf PlayStationu pochybuje, že lepší grafika PS6 zajistí úspěch, sám už skoro nepozná rozdíl
- 🚨 Krize herní žurnalistiky, aneb jak obor za dva roky opustilo reálně asi tisíce lidí, a ještě to nekončí
- ❌ Interní AI nástroj EA přidělává vývojářům práci a je prý velice problematický
- 🚪 Netflixu došla s hrami trpělivost, zavírá mobilní studio Boss Fight, tvůrce hry Squid Game