CHECK:POINT - Microsoft tlačí na vývoj s AI, producentka God of War varuje před AAA hrami a Steam zavádí kalendář

CHECK:POINT - Microsoft tlačí na vývoj s AI, producentka God of War varuje před AAA hrami a Steam zavádí kalendář

Pokud bych měl najít jedno téma, které propojuje hlavní zprávy tohoto týdne, je to pocit, že se herní průmysl nachází v bodě zlomu. Velký AAA model, jak ho známe, viditelně praská ve švech. Ano, už zase. Panika kolem nasazení umělé inteligence u nového Halo ve skutečnosti neodhalila spiknutí robotů, ale spíše zoufalou potřebu Microsoftu zefektivnit vývoj, který je očividně neudržitelně drahý a pomalý. Ve stejném duchu pak zní i téměř varovné volání producentky God of War: pokud velká studia nezačnou investovat do menších, kreativnějších AA projektů, riskují, že se udusí vlastní vahou a nedostatkem inovací.

Reakce na tuto krizi udržitelnosti jsou fascinující a různorodé. Nintendo, jak už je jeho zvykem, jde zcela proti proudu. Zatímco se ostatní honí za fotorealismem, japonský gigant navyšuje výrobu Switche 2, protože se drží zlatého pravidla: hardware je jen cenově dostupná brána k exkluzivnímu obsahu, který jinde nenajdete. Na druhé straně spektra vidíme pragmatismus Obsidianu, který u The Outer Worlds 2 ukazuje chytrou cestu vpřed - nesnažit se dělat všechno sám a specializovanou práci přenechat externím expertům, aby se mohl soustředit na to, co umí nejlépe.

My pak stojíme uprostřed této transformace a čelíme vlastnímu problému: absolutní záplavě obsahu. Už dávno není možné sledovat, co všechno vychází, a v tom moři průměrnosti je těžké najít perly. Je proto příznačné, že dnešní výběr uzavírá nová experimentální funkce Steamu. Osobní kalendář, který se snaží vnést do chaosu alespoň nějaký řád tím, že nám doporučí hry na základě toho, co skutečně hrajeme, nikoli jen podle marketingových slibů. Bude to fungovat?

  • 🙅‍♂️ Insider vyvrací fámy o tom, že nové Halo bude dělat primárně AI (ale bude ho dělat hodně)
  • 🚀 Nintendo navyšuje výrobu Switche 2 uprostřed silných startovních prodejů
  • 💡 Producentka God of War: Velká studia by měla investovat i do menších AA a indie her
  • 👀 Vývoj pohledu ze třetí osoby pro The Outer Worlds 2 zajistilo externí studio, potvrdil Obsidian
  • 🗓️ Steam zavedl užitečný osobní kalendář, který vám pomůže se zorientovat v záplavě her
💡
CHECK:POINT každou středu vybírá pět nejzajímavějších zpráv z uplynulého týdne. Vše podstatné shrnuje stručně a jasně a Adam každou zprávu zasazuje do kontextu svým osobním komentářem.

Read more

CHECK:POINT - Googlí AI vytváří světy a sama je hraje, Valve vrací do hry Steam Machine a Clair Obscur: Expedition 33 ovládlo TGA

CHECK:POINT - Googlí AI vytváří světy a sama je hraje, Valve vrací do hry Steam Machine a Clair Obscur: Expedition 33 ovládlo TGA

Vítejte u už 84. vydání Herních vláken, respektive 84. vydání CHECK:POINTu. Dnes se podíváme do budoucnosti, která působí fascinujícím, ale zároveň trochu mrazivým dojmem. Google totiž s modelem SIMA 2 a nástrojem Genie otevírá dveře do světa, kde umělá inteligence sama generuje herní prostory, ve kterých se následně sama

lock-1 By Adam Homola