CHECK:POINT – Wolverine s jedním otazníkem, nejdražší „Xbox“ je absurdní a brutální odkup EA
Tentokrát bohužel jedeme ve znamení ostrého kontrastu mezi tvůrčí vášní a chladnou korporátní realitou. Na jedné straně tu máme velkolepé odhalení Wolverina, které přináší příslib brutální a syrové akce. Zároveň s ním ale vyvstává fascinující designérská otázka: jak vytvořit napínavou hru s hrdinou, který je prakticky nesmrtelný? Je to přesně ten typ kreativní výzvy, pro kterou hry milujeme, a ukázka toho, že i v největších blockbusterech se dá hledat inovace. Tedy, doufejme, že ji v Insomniac najdou a dobře zpracují.
Na straně druhé pak vidíme svět, kde kreativitu drtí čísla v excelových tabulkách. Mamutí odkup Electronic Arts, financovaný obrovským dluhem, hrozí, že z herního giganta udělá jen stroj na generování zisku za každou cenu, bez ohledu na kvalitu a inovace. Podobnou pachuť zanechává i nový handheld od Asusu, jehož absurdní cena ignoruje realitu trhu, nebo smutný konec liverpoolského studia Avalanche, které se stalo obětí škrtů v Microsoftu.
Tak jdeme na to, ať se můžu už konečně zase pustit do Hades II, od kterého se teď ne a ne odtrhnout.
- 🐺 Wolverine se konečně pořádně ukazuje, ale nad solidním trailerem visí jeden velký otazník
- 💰 Nový „Xbox“ handhled je za 22 tisíc a bez her spíše k smíchu
- 🤝 EA plánuje brutální odkud do rukou diskutabilních entit, firmu nečekají dobré roky
- 🩸 Deus Ex a Blood dostanou novou krev do žil v podobě remasterů
- 🪓 Avalanche zavírají jedno studio, kvůli rozhodnutí Microsoftu