Co se to děje s novými grafikami od Nvidie? (a proč o tom herní weby nepíšou?)

Co se to děje s novými grafikami od Nvidie? (a proč o tom herní weby nepíšou?)

Uvedení nejnovějších high endových grafik GeForce od Nvidie, konkrétně série RTX 5000, bylo všechno, jen ne normální. Na rozdíl od startu Switche, nebo třeba Steam Decku bych to nenazval snad ani nepřiznaným předběžným přístupem, ale regulérní katastrofou.

Hráči, recenzenti i technologičtí nadšenci se totiž potýkají s řadou problémů, od přemrštěných cen a obav o výkon až po výrobní vady a frustrující nedostatek zásob a s ním spojené natahování už tak nemalé ceny.

Hlavní problémy GeForce RTX 5000:

  • Omezená dostupnost: Extrémně nízké zásoby RTX 5090, 5080 a 5070 Ti vedou k obtížím při nákupu GPU za doporučenou maloobchodní cenu a k nafouknutým cenám kvůli překupníkům.
  • Černé obrazovky a pády systému: Uživatelé hlásí černé obrazovky, BSOD a pády her. Problémy jsou taky zejména s DisplayPortem a vysokou obnovovací frekvencí.
  • Přehřívání napájecích konektorů: Tavení konektorů 12VHPWR představuje potenciální nebezpečí požáru, riziko poškození hardwaru a potenciální bezpečnostní rizika.
  • Chybějící ROP: Některé GPU mají méně ROP (Raster Operation Pipelines), než bylo inzerováno, což snižuje výkon ve hrách a ovlivňuje celkovou hodnotu.
  • Problémy s ovladači: Problémy se stabilitou a problémy s kompatibilitou s ovladači způsobují degradaci výkonu, pády a celkovou nestabilitu.

Read more

Herní média žalují OpenAI a píšou toho výrazně méně, EA zrušila Titanfall a Blizzard outsourcoval StarCraft na Nexon

Herní média žalují OpenAI a píšou toho výrazně méně, EA zrušila Titanfall a Blizzard outsourcoval StarCraft na Nexon

Vítejte u dalšího přehledu nejzásadnějších zpráv ze světa her. Tentokrát si posvítíme na dění kolem potenciálně důležité žaloby, kterou majitel webů jako IGN a Eurogamer podal na OpenAI kvůli autorským právům – prý jim vykrádá obsah. Překvapivé? Ani náhodou. Bude z toho ve výsledku něco hmatatelného? Těžko říct. Zároveň se ponoříme

lock-1 By Adam Homola
Remaster Oblivionu konečně vyšel, nové Star Wars vypadají slibně a Ubisoft to s battle royale prý nevzdává

Remaster Oblivionu konečně vyšel, nové Star Wars vypadají slibně a Ubisoft to s battle royale prý nevzdává

Další vydání newsletteru Herní vlákna je tady, plné aktuálních novinek a zajímavých postřehů z herního světa. Hned v úvodu se zaměříme na zásadní události – Bethesda „překvapila“ okamžitým vydáním Oblivion Remastered na Unreal Engine 5, doplněného o prvky jako sprint. Odhalena byla také nová tahová hra z předaleké galaxie, Star Wars

lock-1 By Adam Homola