Co se to děje s novými grafikami od Nvidie? (a proč o tom herní weby nepíšou?)

Co se to děje s novými grafikami od Nvidie? (a proč o tom herní weby nepíšou?)

Uvedení nejnovějších high endových grafik GeForce od Nvidie, konkrétně série RTX 5000, bylo všechno, jen ne normální. Na rozdíl od startu Switche, nebo třeba Steam Decku bych to nenazval snad ani nepřiznaným předběžným přístupem, ale regulérní katastrofou.

Hráči, recenzenti i technologičtí nadšenci se totiž potýkají s řadou problémů, od přemrštěných cen a obav o výkon až po výrobní vady a frustrující nedostatek zásob a s ním spojené natahování už tak nemalé ceny.

Hlavní problémy GeForce RTX 5000:

  • Omezená dostupnost: Extrémně nízké zásoby RTX 5090, 5080 a 5070 Ti vedou k obtížím při nákupu GPU za doporučenou maloobchodní cenu a k nafouknutým cenám kvůli překupníkům.
  • Černé obrazovky a pády systému: Uživatelé hlásí černé obrazovky, BSOD a pády her. Problémy jsou taky zejména s DisplayPortem a vysokou obnovovací frekvencí.
  • Přehřívání napájecích konektorů: Tavení konektorů 12VHPWR představuje potenciální nebezpečí požáru, riziko poškození hardwaru a potenciální bezpečnostní rizika.
  • Chybějící ROP: Některé GPU mají méně ROP (Raster Operation Pipelines), než bylo inzerováno, což snižuje výkon ve hrách a ovlivňuje celkovou hodnotu.
  • Problémy s ovladači: Problémy se stabilitou a problémy s kompatibilitou s ovladači způsobují degradaci výkonu, pády a celkovou nestabilitu.

Read more

CHECK:POINT - Bývalí blizzardovec představil akci Arkheron, Tencent žádá odmítnutí žaloby Sony a Embracer má překvapivě střízlivý přístup k AI

CHECK:POINT - Bývalí blizzardovec představil akci Arkheron, Tencent žádá odmítnutí žaloby Sony a Embracer má překvapivě střízlivý přístup k AI

Vítejte u dalšího vydání Herních vláken, které se tentokrát nese ve znamení střetu starých a nových světů. Na jedné straně sledujeme veterána z Blizzardu, který po devíti letech piplání odhaluje svůj vysněný projekt Arkheron – hru zrozenou z filozofie „je to hotové, až je to hotové“. Na straně druhé vidíme bezradnost

lock-1 By Adam Homola
CHECK:POINT - Absurdní patent Nintenda, další klacky pod nohama NSFW her a vliv nového zákona o online bezpečnosti na sociální funkce her

CHECK:POINT - Absurdní patent Nintenda, další klacky pod nohama NSFW her a vliv nového zákona o online bezpečnosti na sociální funkce her

Vítejte u pětasedmdesátého vydání Herních vláken! Herní průmysl se tento týden jeví jako kreativní kotel pod neustále se zvyšujícím tlakem. A ten nepřichází jen zevnitř, od samotných tvůrců, ale stále častěji z vnějšku. Neviditelné síly v podobě právních oddělení, finančních institucí a vládních regulací začínají čím dál více ovlivňovat, jaké

lock-1 By Adam Homola