Další zdražování konzolí, Silksong vyvolal vlastní GTA efekt a bývalý šéf PlayStation prozradil jak se greenlightovalo

Další newsletter, další zprávy o tom, jak se celý herní průmysl poměrně výrazně mění. Respektive pokračuje v těch změnách, které se táhnou už pár let. Ceny konzolí se místo klesání znovu zvedají – PS5 v USA o dalších 50 dolarů – a do toho Microsoft tlačí svůj první oficiální handheld. Parametry vypadají hezky, ale hráčská fantazie má teď jiné gravitační pole: říká se mu Switch 2. Jestli konzole definitivně míří z masového standardu do „prémiové“ kategorie, uvidíme dřív, než bychom chtěli.
Na vývojářské straně zní z jinak dost mdlého Gamescomu jasná mantra: zkrátit cyklus na jeden až tři roky, snížit riziko, víc prototypovat. AI u toho hraje roli všedního nástroje. Je všude přítomná, jen se o ní potichu mluví, aby se neodpálily PR miny. Ticho ale většinou škodí víc než nástroj. Pointa zůstává: rozhoduje lidský vkus a editace, ne číslo verze modelu v toolchainu.
A pak je tu síla pozornosti v praxi: Silksong oznámí 4. září a indie kalendář se během hodin přeskupí. Shawn Layden mezitím připomíná, proč fungoval návrat Ratcheta na PS4 – pro většinu hráčů to nebyl návrat, ale premiéra. „Staré“ bývá často jen v naší hlavě. Tak pojďme na to, času málo, her hodně a herních novinek příliš.
- 💸 PlayStation 5 už zase zdražuje, tentokrát o 50 dolarů
- 🤖 Studia chtějí a musí zkrátit vývoj her, ale o AI se bojí mluvit
- ⏳ GTA efekt: Silksong vyjde 4. září a indie hry se mu raději klidí z cesty
- 📊 Bývalý šéf PlayStationu odhalil jak a proč dal tehdy zelenou Ratchetovi & Clankovi
- 🧩 První oficiální Xbox handheld vyjde 16. října