Hitman na Switch 2 je skvělý, a pak najednou není

Hitman na Switch 2 je skvělý, a pak najednou není
  • 🎮 Hitman: World of Assassination přináší na Switch 2 kompletní trilogii s mnoha bonusy, včetně režimu Freelancer, což zaručuje desítky hodin zábavy.
  • 🚀 Hra běží na konzoli nativně v 1080p (dock) a 720p (handheld), což je oproti cloudové verzi trojky velký posun. Sice se objevuje zubaté okraje a nestabilní framerate, ale celkově vypadá nadprůměrně.
  • 📶 Největší omezení je nutnost online připojení pro přístup k progresu a většině obsahu. Offline hraní je možné, ale nepříjemně ochuzené.
  • 💾 Hra zabere přes 60+ GB místa, což je na konzoli s omezenou kapacitou hodně, ale jde o rozsáhlý balíček tří her.
  • 👍 Přes menší nedostatky s výkonem a online nutností je Hitman na Switch 2 povedeným zážitkem, který si užijete i na cestách. Doufejme, že budoucí aktualizace vylepší technický stav.

Přesně tak, jak jsem si přál. Hitman: World of Assassination vyšel na Switch 2, a to v parádním balíčku, který obsahuje všechny tři díly trilogie (2016, 2018, 2021), a k tomu ještě hromadu obsahu "navíc" – Contracts, Escalation, Elusive Target arcades, a dokonce i skvělý Freelancer režim. Najdete tu i Sniper Assassin a veškerý live obsah.

Zkrátka, dostanete toho tolik, že vás to zabaví na desítky hodin, i když pár Elusive Target misí a Sarajevo Six bonus kontraktů chybí a musíte si je dokoupit. Je to sice trochu podpásovka, když tyhle kousky byly dřív zdarma, ale celkový objem obsahu to vynahrazuje.

Nativní cukání

A teď to nejdůležitější: Jak to běží? No, popravdě, Hitman na Switch 2 sice běží nativně (ne jako cloudová verze Hitmana 3 na původním Switchi, to byla do nebe volající ostuda), ale zázraky nečekejte. Vizuálně to vypadá velice slušně v docku (1080p) i v handheldu (720p), ale detaily jsou mírně slabší a občas se objeví shimmering. HDR v handheldu navíc trošku blbne (například podsvětlené poutače v bance místy vyloženě pálí do očí tak moc, až nevidíte skoro nic) a obraz je přepálený, takže mapu občas nepřečtete. Naštěstí se to dá vypnout.

Co se týče frameratu, je to divočina. Hra se snaží o 60 fps, ale výsledek je hodně kolísavý. V malých místnostech to ještě jde, ale venku to lítá nahoru a dolů. V handheldu to díky omezením působí lépe, ale v docku je to občas nepříjemné. A žádné grafické nastavení, kde byste si mohli třeba uzamknout 30 fps pro stabilnější zážitek, tu taky nehledejte. Obecně vzato to běží dobře a vypadá nadprůměrrně, ale o tu nejhezčí nebo nejplynulejší verzi hry určitě nejde, to je bez debat.

On/off

Největší problém ale vidím v neustálé nutnosti být online. Tohle je sice v Hitmanovi od roku 2016, ale u přenosné konzole to prostě naštve. Hrát offline sice můžete, ale přijdete o progres, odměny, výzvy a vlastně všechno, co v Hitmanovi pohání jeho ikonickou a žádoucí znovuhratelnost. Poprvé si kampaň zahrajete v pohodě, ale pak je to prostě ořezaný zážitek.

Tohle je velká škoda, na druhou stranu to chápu. Holt si to v IOI vymysleli takhle připojeně a onlineově a je to super, o tom žádná. Jen holt, pokud budete mít nutkání hrát Hitmana na cestách a nebudete zrovna na wifi, nebo si nebudete chtít dělat hotspot, tak se budete muset rozloučit s progresem. Zahrajete si, ale nebude to ono. Pokud ale hodláte na Switchi 2 hrát Hitmana převážně doma, nebo na místech kde je wifi, je to fuk a můžete se do toho vesele pustit.

Agent připraven

Hitman na Switchi 2 zabírá něco málo přes 60 GB, což je sice solidní porce, ale musíme brát v potaz, že jde de facto o tři hry v jedné. Agent 47 vám tak z nativní kapacity konzole ukousne pořádné sousto, ale stojí to za to. Hraje se skvěle, pořád je zábavný, jde to i na cestách a až na občasná menší zaškobrtnutí framerate nebo místy nesmyslně přepálené HDR je to povedený zážitek.

Předpokládám, respektive doufám, že těch pár neduhů tvůrci v následujících týdnech a měsících opatchují a Hitman bude na Switch 2, alespoň teda při hraní na wifi, takřka perfektní.

Read more