Končí Anthem i pirátské weby, Romero Games zatím ne a King nahrazuje propuštěné vývojáře umělou inteligencí

Končí Anthem i pirátské weby, Romero Games zatím ne a King nahrazuje propuštěné vývojáře umělou inteligencí

Herní průmysl nepřestává divočit, a uplynulý týden nám to připomněl naplno. Některé zprávy jsou téměř rutinní, jiné zase dokážou pořádně zatřást celou branží. Tentokrát se opět potvrzuje, že i ta největší jména mohou padnout, když se firemní tabulky zbarví do červena. Ale zároveň vidíme i nadějné signály, že hlas lidí má pořád svoji sílu a dokáže nastavit hranice, které nelze překročit.

Příběh Romero Games je toho nejlepším důkazem. Studio Johna Romera se ocitlo v situaci, která je pro herní vývojáře noční můrou: náhlá ztráta financování, propouštění a nejistá budoucnost. Ostatně probírali jsme to minule. Zároveň ale ukazuje, že odhodlání pokračovat a hledat nové cesty je silnější než jakákoli korporátní kalkulačka. Ještě před pár lety by si málokdo myslel, že i herní legenda jako Romero bude bojovat o přežití. Ale časy se změnily a pravidla hry jsou jiná.

A zatímco vývojáři počítají ztráty, herní herci (nechci jim říkat jen a pouze „dabéři“) slaví velké vítězství. Nová dohoda SAG-AFTRA totiž nastavila zásadní mantinely pro používání generativní AI v herním průmyslu. Zdánlivě by se mohlo zdát, že jde o interní věc odborářů a studií, jenže ve skutečnosti se hraje o podobu her, které budeme v budoucnosti hrát. Díky těmto pravidlům mohou herní příběhy zůstat lidské, autentické a emotivní, a ne jen vypočítané stroji. Alespoň tedy nějakou dobu, než se začne dříve či později stávkovat a vyjednávat znova.

Tak jdeme na to, čas nás tlačí, já potřebuju rychle dodělat TGIF s předstihem, ať můžu mít ve čtvrtek večer čas na Donkey Konga. Bananza!

  • 💼 Romero Games ještě nekončí, jejich neoznámená akce si možná najde nového vydavatele
  • 💰 SAG-AFTRA definitivně schválila novou smlouvu
  • 🛑 Anthem končí, EA mu vypne na začátku příštího roku servery
  • 🕵️‍♂️ FBI si došlápla na velký pirátský web s hrami pro Switch
  • 💸 King propouští vývojáře a nahrazuje je nástroji umělé inteligence, které sami pomáhali vyvíjet

Read more

Masivní propouštění v Microsoftu, mladí lidé utrácí za hry méně a Game Pass prý ubližuje celému hernímu průmyslu

Masivní propouštění v Microsoftu, mladí lidé utrácí za hry méně a Game Pass prý ubližuje celému hernímu průmyslu

Herní průmysl zažívá otřesy, jejichž epicentrum má jméno Microsoft. To, co se v posledních týdnech a měsících děje v herní divizi Xboxu, není běžná restrukturalizace. Jde o vlnu destrukce, která smetla tisíce pracovních míst, pohřbila ambiciózní projekty jako Perfect Dark a Everwild a bez varování (málem) ukončila fungování celých studií,

lock-1 By Adam Homola
V Sony to zavání monopolním chováním, Hitman vs záchody a Donkey Kong Bananza mají na svědomí tvůrci Super Mario Odyssey

V Sony to zavání monopolním chováním, Hitman vs záchody a Donkey Kong Bananza mají na svědomí tvůrci Super Mario Odyssey

Dnes se ponoříme do několika zásadních témat, která protáčí panenky i kola herního průmyslu. Od právních bitev a změn pravidel až po inovace, které mění způsob, jakým hry vnímáme a hrajeme. Připravte se na povídání o digitálních monopolech, překvapivých strategií Nintenda a (r)evolučních přístupů k hernímu designu. Na mušku

lock-1 By Adam Homola