Konec konzolových válek je na dohled

Konec konzolových válek je na dohled

Pojem „konzolové války“ po léta definoval dynamiku herního průmyslu. Fanoušci se vášnivě přikláněli k jedné značce konzole proti druhé, argumentovali o exkluzivních titulech, výkonu hardwaru a celkovém herním zážitku. A většinou to bylo vrcholně hloupé. Nicméně zdá se, že éra intenzivní rivality mezi platformami se pomalu, ale jistě chýlí ke konci. Proč se tak děje a co to znamená pro budoucnost hraní?

Proč se to vlastně celé posouvá? Inu, pojďme se nejdřív podívat na mladší generaci hráčů. Alfy. Data z herního průmyslu i jiných odvětví naznačují, že loajalita k hardwaru a značkám ustupuje. Do popředí se dostává důraz na zážitky, flexibilitu a dostupnost obsahu napříč různými zařízeními.

Read more

Končí Anthem i pirátské weby, Romero Games zatím ne a King nahrazuje propuštěné vývojáře umělou inteligencí

Končí Anthem i pirátské weby, Romero Games zatím ne a King nahrazuje propuštěné vývojáře umělou inteligencí

Herní průmysl nepřestává divočit, a uplynulý týden nám to připomněl naplno. Některé zprávy jsou téměř rutinní, jiné zase dokážou pořádně zatřást celou branží. Tentokrát se opět potvrzuje, že i ta největší jména mohou padnout, když se firemní tabulky zbarví do červena. Ale zároveň vidíme i nadějné signály, že hlas lidí

lock-1 By Adam Homola
Masivní propouštění v Microsoftu, mladí lidé utrácí za hry méně a Game Pass prý ubližuje celému hernímu průmyslu

Masivní propouštění v Microsoftu, mladí lidé utrácí za hry méně a Game Pass prý ubližuje celému hernímu průmyslu

Herní průmysl zažívá otřesy, jejichž epicentrum má jméno Microsoft. To, co se v posledních týdnech a měsících děje v herní divizi Xboxu, není běžná restrukturalizace. Jde o vlnu destrukce, která smetla tisíce pracovních míst, pohřbila ambiciózní projekty jako Perfect Dark a Everwild a bez varování (málem) ukončila fungování celých studií,

lock-1 By Adam Homola