CHECK:POINT - Levnější The Outer Worlds 2, Switch 2 lámající rekordy, další tlaky MasterCard a Visa na herní průmysl

CHECK:POINT - Levnější The Outer Worlds 2, Switch 2 lámající rekordy, další tlaky MasterCard a Visa na herní průmysl

Na jedné straně jsme svědky toho, jak hlasitý odpor hráčů donutil Microsoft a Obsidian stáhnout cenovku The Outer Worlds 2 z nepopulárních 80 dolarů zpět na snesitelnější úroveň. Na straně druhé Nintendo se svým Switchem 2 drtí prodejní rekordy ne proto, že by nabídlo nejvýkonnější hardware, ale protože přesně pochopilo, co hráči chtějí: dostupné a zábavné zážitky. Tyto dva příběhy vysílají do celého odvětví jediný vzkaz.

Trpělivost komunity s neustálým zdražováním má své meze a peněženky hráčů se stávají mocnější zbraní než kdy dřív. A zároveň je očividné, že selektivní zdražení v některých případech vůbec, ale vůbec nevadí – tím narážím samozřejmě na Switch 2, na 80dolarového Mario Kart World (byť hromada lidí si koupila výhodnější bundle) i na populární dražší a na poslední chvíli ještě zdražený Pro Controller pro Switch 2. Když to hráči chtějí, cena očividně není problém.

Zatímco tak někteří hráči úspěšně bojují za férovější ceny alespoň u některých vydavatelů, na jiné frontě se odehrává mnohem znepokojivější bitva o svobodu tvorby. Kauza platformy Itch.io, která pod tlakem platebních gigantů Visa a Mastercard omezuje obsah pro dospělé, je dost mrazivou ukázkou skryté cenzury. Finanční instituce se pasují do role morálních arbitrů a diktují, co smíme a nesmíme na internetu vidět a tvořit. Navazuju tím na Steam, respektive jeho nedávnou kauzu stejné nátury, kterou jsme tu řešili minule.

Herní průmysl tak pořád, vlastně celý letošní rok, stojí na zásadní křižovatce. Velcí hráči musí přehodnocovat své strategie. EA se s novým Battlefieldem snaží zoufale napravit reputaci a naslouchá komunitě, protože ví, že další selhání si nemůže dovolit. Microsoft se stylizuje do role „přátelštější“ platformy a Nintendo si jede svou vlastní, vítěznou ligu. Válčí se o naši pozornost, peníze i o samotnou podstatu herní svobody.

📢 Microsoft bezprecedentně snižuje cenu The Outer Worlds 2

📈 Switch 2 trhá v USA rekordy

🚫 Itch.io podléhá tlaku MasterCard a Visa a výrazně omezuje NSFW hry

🛠️ Letní roadamapa Assassin’s Creed Shadows toho moc neukazuje, ale stejně to vypadá slibně

🎬 Oficiální trailer konečně představil Battlefield 6 a vypadá to dobře, ale 100 milionů hráčů to mít nebude

Read more

CHECK:POINT - Bývalí blizzardovec představil akci Arkheron, Tencent žádá odmítnutí žaloby Sony a Embracer má překvapivě střízlivý přístup k AI

CHECK:POINT - Bývalí blizzardovec představil akci Arkheron, Tencent žádá odmítnutí žaloby Sony a Embracer má překvapivě střízlivý přístup k AI

Vítejte u dalšího vydání Herních vláken, které se tentokrát nese ve znamení střetu starých a nových světů. Na jedné straně sledujeme veterána z Blizzardu, který po devíti letech piplání odhaluje svůj vysněný projekt Arkheron – hru zrozenou z filozofie „je to hotové, až je to hotové“. Na straně druhé vidíme bezradnost

lock-1 By Adam Homola
CHECK:POINT - Absurdní patent Nintenda, další klacky pod nohama NSFW her a vliv nového zákona o online bezpečnosti na sociální funkce her

CHECK:POINT - Absurdní patent Nintenda, další klacky pod nohama NSFW her a vliv nového zákona o online bezpečnosti na sociální funkce her

Vítejte u pětasedmdesátého vydání Herních vláken! Herní průmysl se tento týden jeví jako kreativní kotel pod neustále se zvyšujícím tlakem. A ten nepřichází jen zevnitř, od samotných tvůrců, ale stále častěji z vnějšku. Neviditelné síly v podobě právních oddělení, finančních institucí a vládních regulací začínají čím dál více ovlivňovat, jaké

lock-1 By Adam Homola