CHECK:POINT - Microsoft střílí naslepo, chce mít z Xboxu centrálu pro PC hráče a skrze Metu oživit VR, zatímco Sakurai varuje před neudržitelností vývoje

CHECK:POINT - Microsoft střílí naslepo, chce mít z Xboxu centrálu pro PC hráče a skrze Metu oživit VR, zatímco Sakurai varuje před neudržitelností vývoje

Herní svět se opět otřásá novinkami, které slibují potenciálně radikální změny, ale budí i nemalé pochybnosti. Nejvíc nám tenhle týden navařil Microsoft. Xbox se totiž spojil s AMD v naději, že společně prorazí do budoucnosti plné multiplatformnosti a umělé inteligence. Jenže nejsem si jistý, zda je to cesta vpřed, nebo jen pokus o záchranu dvou značek, které už delší dobu tak trochu ztrácejí půdu pod nohama. Je možné, že právě tato spolupráce nabídne hráčům něco skutečně atraktivního, anebo jde jen o další prázdnou slibovanou revoluci, která zní na papíře hezky, ale v reálu vyšumí?

Masahiro Sakurai varuje před kolapsem tradičního vývoje her a „nabízí řešení“ v podobě AI. Jeho slova rezonují s realitou, v níž vývojáři často bojují s neudržitelnými náklady a nepřiměřeným očekáváním hráčů. Je ale AI opravdu tím správným klíčem k přežití herních studií, nebo jen dočasnou berličkou, která neřeší hlubší problémy celého systému?

Mezitím se v zákulisí Ubisoftu odehrává další důležitá bitva. Zaměstnanci kanadského studia zakládají odbory, což je další z mnoha důkazů rostoucího napětí a nejistoty v herním průmyslu. Jak tyto kroky ovlivní tvůrčí klima a stabilitu pracovních podmínek v oboru, kde se až dosud často hrálo bez pravidel?

V každém případě nás čekají zajímavé časy, během kterých se ukáže, jakým směrem se bude herní průmysl ubírat. Bude fascinující sledovat, jestli aktuální kroky velkých hráčů a změny v zákulisí povedou k lepšímu, udržitelnějšímu a kreativnějšímu prostředí, nebo zda nás čekají jen další prázdné sliby a polovičatá řešení. Dopadnout to může, ostatně jako skoro vždycky, všelijak.

  • 🔧 Další generaci konzole, kterou nikdo nechce (Xbox), bude pohánět výrobce grafických karet, které nikdo nechce (AMD)
  • 🌱 Sakurai varuje před neudržitelným vývojem, budoucnost vidí částečně i v AI
  • 🛡️ Trpělivost došla dalším vývojářům, teď zakládají odbory v Ubisoftu
  • 🗂️ Xbox jako jediná centrála pro PC hráče? Microsoft má velké plány, ale já jsem skeptický
  • 🎯 Meta a Microsoft spojily síly a výsledkem je nový „Xbox headset“ pro VR

Read more

CHECK:POINT - Bývalí blizzardovec představil akci Arkheron, Tencent žádá odmítnutí žaloby Sony a Embracer má překvapivě střízlivý přístup k AI

CHECK:POINT - Bývalí blizzardovec představil akci Arkheron, Tencent žádá odmítnutí žaloby Sony a Embracer má překvapivě střízlivý přístup k AI

Vítejte u dalšího vydání Herních vláken, které se tentokrát nese ve znamení střetu starých a nových světů. Na jedné straně sledujeme veterána z Blizzardu, který po devíti letech piplání odhaluje svůj vysněný projekt Arkheron – hru zrozenou z filozofie „je to hotové, až je to hotové“. Na straně druhé vidíme bezradnost

lock-1 By Adam Homola
CHECK:POINT - Absurdní patent Nintenda, další klacky pod nohama NSFW her a vliv nového zákona o online bezpečnosti na sociální funkce her

CHECK:POINT - Absurdní patent Nintenda, další klacky pod nohama NSFW her a vliv nového zákona o online bezpečnosti na sociální funkce her

Vítejte u pětasedmdesátého vydání Herních vláken! Herní průmysl se tento týden jeví jako kreativní kotel pod neustále se zvyšujícím tlakem. A ten nepřichází jen zevnitř, od samotných tvůrců, ale stále častěji z vnějšku. Neviditelné síly v podobě právních oddělení, finančních institucí a vládních regulací začínají čím dál více ovlivňovat, jaké

lock-1 By Adam Homola