Mikrotransakce vládnou, Jošida kritizuje Switch 2, Sony zdražuje a Ubisoft připomíná, že hry nevlastníte

Mikrotransakce vládnou, Jošida kritizuje Switch 2, Sony zdražuje a Ubisoft připomíná, že hry nevlastníte
Marathon

Vítejte u dalšího vydání Herních vláken! Herní svět se neustále mění a tento týden přinášíme pohled na několik klíčových debat, které rezonují napříč platformami i žánry. Od strategických rozhodnutí hardwarových gigantů jako Sony, přes ekonomické trendy dominující PC i konzolím, až po právní bitvy o samotnou podstatu vlastnictví her a očekávání spojená s novými velkými tituly od veteránů jako Bungie.

Ponoříme se do kritiky, kterou na adresu Nintenda a jeho chystaného Switche 2 vyslovil bývalý šéf PlayStation Šůhei Jošida – ztrácí snad Nintendo svou pověstnou inovativní jiskru zaměřením na výkon? Nebo je evoluce fenomenálně úspěšného konceptu logickým krokem, jak ve svém komentáři argumentuju zase já?

Prozkoumáme také neúprosná čísla ukazující, jak mikrotransakce definují příjmy na PC a proč konzolový trh s nadějí vyhlíží oživení. A co zdražení digitální verze PlayStation 5 v našich končinách – jsou na vině jen ekonomické tlaky, nebo jde o promyšlenější strategii Sony?

Zásadní otázky o digitálním věku vyvolává i právní spor mezi Ubisoftem a hráči kvůli vypnutí The Crew. Co vlastně znamená „vlastnit“ digitální hru v roce 2025 a jaká je realita skrytá za dlouhými licenčními ujednáními, která často přehlížíme?

Nakonec nahlédneme pod pokličku nové ambiciózní střílečky Marathon od Bungie. Má šanci uspět v nelítostně přeplněném rybníku online her, nebo ji čeká osud nedávných nákladných neúspěchů? Je toho hodně, tak jdeme na to!

  • 🎮 Šůhei Jošida kritizuje Switch 2: Nintendo podle něj ztrácí vlastní identitu
  • 📉 Mikrotransakce definují příjmy z PC her, konzolový trh čeká na oživení
  • 💰 Sony zvyšuje cenu digitální verze PS5 v Evropě a Oceánii kvůli ekonomickým tlakům
  • ⚖️ Ubisoft čelí žalobě kvůli vypnutí The Crew a otázce vlastnictví her
  • 🔫 Bungie představuje Marathon: PvPvE extraction střílečku s datem vydání a alpha testem

Read more

Herní média žalují OpenAI a píšou toho výrazně méně, EA zrušila Titanfall a Blizzard outsourcoval StarCraft na Nexon

Herní média žalují OpenAI a píšou toho výrazně méně, EA zrušila Titanfall a Blizzard outsourcoval StarCraft na Nexon

Vítejte u dalšího přehledu nejzásadnějších zpráv ze světa her. Tentokrát si posvítíme na dění kolem potenciálně důležité žaloby, kterou majitel webů jako IGN a Eurogamer podal na OpenAI kvůli autorským právům – prý jim vykrádá obsah. Překvapivé? Ani náhodou. Bude z toho ve výsledku něco hmatatelného? Těžko říct. Zároveň se ponoříme

lock-1 By Adam Homola
Remaster Oblivionu konečně vyšel, nové Star Wars vypadají slibně a Ubisoft to s battle royale prý nevzdává

Remaster Oblivionu konečně vyšel, nové Star Wars vypadají slibně a Ubisoft to s battle royale prý nevzdává

Další vydání newsletteru Herní vlákna je tady, plné aktuálních novinek a zajímavých postřehů z herního světa. Hned v úvodu se zaměříme na zásadní události – Bethesda „překvapila“ okamžitým vydáním Oblivion Remastered na Unreal Engine 5, doplněného o prvky jako sprint. Odhalena byla také nová tahová hra z předaleké galaxie, Star Wars

lock-1 By Adam Homola