CHECK:POINT - Nudnou „E3“ zachránil Microsoft, PC Gaming Show udělala víc škody než užitku

CHECK:POINT - Nudnou „E3“ zachránil Microsoft, PC Gaming Show udělala víc škody než užitku
Star Wars: Outlaws

Letošní „E3“ byla nuda. A lepší to nebude. Ano, hned na úvod musím smeknout klobouk před Microsoftem. Nebýt jeho, a do jisté míry hezkého, byť předvídatelného Ubisoftu, byla by to vysloveně tragédie. Jenže on ani Microsoft nezvládl všechno udržet pod pokličkou a hromada věcí mu utekla. Mohl bych tu jít titul po titulu a rozebírat každičký detail, ale nemusím snad opakovat, že třeba o Indym víme už dlouho a teď jsme viděli „jen“ zase další trailer. A navíc jsme nedostali ani datum vydání.

Fascinující je, že datum vydání nemá ani Avowed, nebo datadisk pro Starfield. A všechny tři hry mají vyjít letos, tedy do několika málo měsíců. Mimochodem, za připomenutí stojí, že ani teď, po „E3“, pořád nemá datum vydání ani letošní Kingdom Come: Deliverance 2. Všichni vyčkávají jen na to, kdo mrkne dřív, aby pak následovaly velké manévry? Co když se ale třeba zase objeví něco nečekaného, s čím nikdo nepočítal a nadchne se do toho půlka internetu? Něco jako třeba Helldivers 2, Palworld, Manor Lords, nebo Enshrouded. On ten Concord zatím sice nevypadá kdovíjak skvěle, ale co když vybouchne podobně jako třeba právě Helldivers 2, Apex Legends, nebo Ovewatch...

Letošní rok je tak sice slabší na AAA hry, ale ty střední tituly, menší kousky a live service (XDefiant rostl ze začátku rychleji než Apex Legends…) to dohání. A na to si budeme muset zvyknout – než bude hry z velké části generovat umělá inteligence, bude AAA titulů rok od roku méně. Logicky tak dostanou víc prostoru menší a střední kousky, které nebudou tak nákladné na výrobu a budou mít mnohem větší potenciál pro dlouhodobé příjmy.

No nic, pojďme si ve stručnosti prosvištět a okomentovat ty nejdůležitější události posledního týdne:

🥇 Microsoft letošní „E3“ vyhrál

🥈 Ubisoft remizoval

🥱 Summer Game Fest byla nuda

👎 PC Gaming Show byla katastrofa

🍏 Apple se sice s hrami nepřetrhne, ale dělá pro ně víc, než by musel

Read more

CHECK:POINT - Bývalí blizzardovec představil akci Arkheron, Tencent žádá odmítnutí žaloby Sony a Embracer má překvapivě střízlivý přístup k AI

CHECK:POINT - Bývalí blizzardovec představil akci Arkheron, Tencent žádá odmítnutí žaloby Sony a Embracer má překvapivě střízlivý přístup k AI

Vítejte u dalšího vydání Herních vláken, které se tentokrát nese ve znamení střetu starých a nových světů. Na jedné straně sledujeme veterána z Blizzardu, který po devíti letech piplání odhaluje svůj vysněný projekt Arkheron – hru zrozenou z filozofie „je to hotové, až je to hotové“. Na straně druhé vidíme bezradnost

lock-1 By Adam Homola
CHECK:POINT - Absurdní patent Nintenda, další klacky pod nohama NSFW her a vliv nového zákona o online bezpečnosti na sociální funkce her

CHECK:POINT - Absurdní patent Nintenda, další klacky pod nohama NSFW her a vliv nového zákona o online bezpečnosti na sociální funkce her

Vítejte u pětasedmdesátého vydání Herních vláken! Herní průmysl se tento týden jeví jako kreativní kotel pod neustále se zvyšujícím tlakem. A ten nepřichází jen zevnitř, od samotných tvůrců, ale stále častěji z vnějšku. Neviditelné síly v podobě právních oddělení, finančních institucí a vládních regulací začínají čím dál více ovlivňovat, jaké

lock-1 By Adam Homola