TGIF - Co hrát, když zrovna nechcete hrát Silksong

TGIF - Co hrát, když zrovna nechcete hrát Silksong

První zářijové TGIF je tu a my víme: Silksong teď bere kyslík většině knihoven. I mně (ale o tom někdy příště). Přesto stojí za to zvednout zrak a dát šanci titulům, které vedle něj tiše rostou. Týden nám hezky propojuje návraty ke kořenům s moderním twistem: precizní 2D akci s jasným rytmem (Shinobi: Art of Vengeance), objevování bez berliček a waypointů (Hell is Us) i poctivý survival horor s mechanikou, která nutí přemýšlet pár kroků dopředu (Cronos: The New Dawn).

Větší trojice tentokrát dává jasné kontury: Shinobi je výstavní příklad, jak oživit značku bez archeologického prachu – rychlé flow, ruční kresba, hudební pedigree a level design, který vás přiměje vracet se pro „čisté“ průchody. Hell is Us je ambiciózní experiment, který vypíná mapu i logy a nutí číst svět; atmosféra a průzkum excelují, i když soubojový „loop“ má rezervy. A Cronos je lahůdka pro hororové fajnšmekry: audiovizuálně vytříbený, s chytrým tlakem na likvidaci těl a nervem, který občas přestřelí v obtížnosti – ale když sedne, vyplácí se.

A pokud hledáte právě ten „malý - velký“ objev, mám jich hned několik: Crow Country vrací fixed-camera napětí bez laciného retro kýče, Hauntii kouzlí emocemi přes jednoduchou, ale nápaditou „haunt“ mechaniku, 1000xRESIST si razí cestu odvážným autorským vyprávěním, Cryptmaster dělá ze slov zbraně i pointu a Dread Delusion připomíná, že největší open world je ten, který si domyslíte v hlavě. A pro vyznavače přísného, ale férového rytmu parry/deflect je tu Nine Sols – možná nejdisciplinovanější 2D akce roku. Vyberte si jednu věc, kterou si o víkendu skutečně užijete – méně je víc.

Ale first things first, takže začínáme klasickým review roundupem toho, co stojí za zahrání. A příště Silksong!


Read more

CHECK:POINT - Bývalí blizzardovec představil akci Arkheron, Tencent žádá odmítnutí žaloby Sony a Embracer má překvapivě střízlivý přístup k AI

CHECK:POINT - Bývalí blizzardovec představil akci Arkheron, Tencent žádá odmítnutí žaloby Sony a Embracer má překvapivě střízlivý přístup k AI

Vítejte u dalšího vydání Herních vláken, které se tentokrát nese ve znamení střetu starých a nových světů. Na jedné straně sledujeme veterána z Blizzardu, který po devíti letech piplání odhaluje svůj vysněný projekt Arkheron – hru zrozenou z filozofie „je to hotové, až je to hotové“. Na straně druhé vidíme bezradnost

lock-1 By Adam Homola
CHECK:POINT - Absurdní patent Nintenda, další klacky pod nohama NSFW her a vliv nového zákona o online bezpečnosti na sociální funkce her

CHECK:POINT - Absurdní patent Nintenda, další klacky pod nohama NSFW her a vliv nového zákona o online bezpečnosti na sociální funkce her

Vítejte u pětasedmdesátého vydání Herních vláken! Herní průmysl se tento týden jeví jako kreativní kotel pod neustále se zvyšujícím tlakem. A ten nepřichází jen zevnitř, od samotných tvůrců, ale stále častěji z vnějšku. Neviditelné síly v podobě právních oddělení, finančních institucí a vládních regulací začínají čím dál více ovlivňovat, jaké

lock-1 By Adam Homola