TGIF - Keeper, Ninja Gaiden a spousta sympatických AA divností
Tentokrát je naším hlavním tématem (a titulkem) Keeper, nová snová adventura od mistrů dvouáčkových podivností z Double Fine. Jak je u studia zvykem, nejde o blockbuster pro masy, ale o vysoce autorský, umělecký počin. Surrealistická pouť probuzeného majáku a jeho ptačího společníka, která vypráví dojemný příběh beze slov, si od kritiků odnáší zasloužené osmičky. Je to přesně ten typ hry, který vám utkví v paměti hlavně díky atmosféře a vizuálnímu stylu, i když samotné hádanky vám možná hlavu tak úplně nezamotají.
Právě Keeper je ale dokonalou ukázkou kategorie her, které neprávem zapadávají – toho tolik důležitého středního proudu, kterého bude časem snad víc. V dnešní době, kdy se pozornost dělí hlavně mezi obří AAA kolosy s marketingem za stovky milionů a virální mikro-indie hity, to má AA produkce těžké.
Je to ale obrovská škoda, protože právě v tomto segmentu, kde se potkává dostatečný rozpočet na kvalitní produkci s autorskou svobodou, vznikají ty nejzajímavější a nejodvážnější nápady. Jsou to kousky, které možná znáte, ale možná ne všechny - tituly jako Pentiment, Tunic nebo Viewfinder a teď i Keeper, které herní průmysl posouvají kreativně vpřed, i když u toho nekřičí nejhlasitěji. Tak si na ně pojďme posvítit. Ale nejdřív, klasický páteční review roundup.