TGIF: Menší tříáčka

Tentokrát je společný jmenovatel jasný - menší, soustředěnější hry, které přesně vědí, co chtějí dělat. Žádné nafouknuté mapy, tisíce ikon nebo výplňové úkoly jen proto, aby se neřeklo. Jen jasný cíl, promyšlený design a atmosféra, která vás nepustí. Od Sicilie na začátku století přes hororový maják uprostřed ničeho až po pastelové pobřeží s pojízdným knihkupectvím.
Podíváme se na novou Mafii, která se nebojí být starou školou. A funguje to. Na miniaturní Time Flies, co vám v pár minutách připomene, že čas utíká rychleji, než si myslíte. Na horor Static Dread: The Lighthouse, kde se strach plíží, místo aby vás lekal. A na Tiny Bookshop, které dokazuje, že i herní hygge může mít strategickou hloubku.
A protože někdy méně znamená víc, máme i speciální část věnovanou velkým sériím, které si cíleně zmenšily měřítko – a tím paradoxně získaly. Od „komorního“ God of War přes návrat Hitmana k sandboxovému stealthu až po Assassin’s Creed Mirage, který se znovu nadechl díky tomu, že přestal běhat maraton.
Mrkneme pod pokličku toho, proč tenhle trend funguje a jak přesně se promítá do hratelnosti. Co vývojáři získají, když ubrzdí? A co naopak ztratí? Odpovědi najdete uvnitř.