TGIF: Menší tříáčka

TGIF: Menší tříáčka

Tentokrát je společný jmenovatel jasný - menší, soustředěnější hry, které přesně vědí, co chtějí dělat. Žádné nafouknuté mapy, tisíce ikon nebo výplňové úkoly jen proto, aby se neřeklo. Jen jasný cíl, promyšlený design a atmosféra, která vás nepustí. Od Sicilie na začátku století přes hororový maják uprostřed ničeho až po pastelové pobřeží s pojízdným knihkupectvím.

Podíváme se na novou Mafii, která se nebojí být starou školou. A funguje to. Na miniaturní Time Flies, co vám v pár minutách připomene, že čas utíká rychleji, než si myslíte. Na horor Static Dread: The Lighthouse, kde se strach plíží, místo aby vás lekal. A na Tiny Bookshop, které dokazuje, že i herní hygge může mít strategickou hloubku.

A protože někdy méně znamená víc, máme i speciální část věnovanou velkým sériím, které si cíleně zmenšily měřítko – a tím paradoxně získaly. Od „komorního“ God of War přes návrat Hitmana k sandboxovému stealthu až po Assassin’s Creed Mirage, který se znovu nadechl díky tomu, že přestal běhat maraton.

Mrkneme pod pokličku toho, proč tenhle trend funguje a jak přesně se promítá do hratelnosti. Co vývojáři získají, když ubrzdí? A co naopak ztratí? Odpovědi najdete uvnitř.

Read more

Xboxu se daří v softwaru a dál selhává v hardwaru, Epic vyhrál nad Googlem a BioShock 4 je údajně ve velkých problémech

Xboxu se daří v softwaru a dál selhává v hardwaru, Epic vyhrál nad Googlem a BioShock 4 je údajně ve velkých problémech

Válka konzolí už dávno není o železe. Kdo dneska ještě počítá prodané kusy hardwaru, ten nepochopil, kam herní průmysl míří. Na scéně dominuje software, předplatný modely a ekosystémy, kde už nezáleží, na čem hrajete, ale co všechno vám to dovolí spustit. Microsoft prodává svoje hry na PlayStationu a vydělává víc

lock-1 By Adam Homola
Levnější The Outer Worlds 2, Switch 2 lámající rekordy, další tlaky MasterCard a Visa na herní průmysl

Levnější The Outer Worlds 2, Switch 2 lámající rekordy, další tlaky MasterCard a Visa na herní průmysl

Na jedné straně jsme svědky toho, jak hlasitý odpor hráčů donutil Microsoft a Obsidian stáhnout cenovku The Outer Worlds 2 z nepopulárních 80 dolarů zpět na snesitelnější úroveň. Na straně druhé Nintendo se svým Switchem 2 drtí prodejní rekordy ne proto, že by nabídlo nejvýkonnější hardware, ale protože přesně pochopilo,

lock-1 By Adam Homola