TGIF: Příprava na(místo) Assassin's Creed Shadows

TGIF: Příprava na(místo) Assassin's Creed Shadows

Padnutí embarga a vydání Assassin's Creed Shadows je otázkou dnů. Příští týden v pátek už nejen že budeme vědět, jak to dopadlo, ale bude jasné v podstatě všechno, protože 20. března hra vyjde. Proto bych si chtěl v dnešním TGIF prosvištět takovou menší přípravu právě na Assassin's Creed Shadows. Protože brzy vyjde, všichni se do něj pustíme a co když budeme mít hlad po dalším feudálním Japonsku?

Nebo, a to může být pro leckoho pravděpodobnější - co když vyjde a bude to rozbité? Zrovna u Assassína asi totálně nefunkční produkt nečekám, ale desítkám patchů opravujících tisíce chyb krátce po vydání bych se nedivil. Proto bych raději nabádal, ostatně jako skoro vždycky, vychladnutí hlav. Buďme v klidu, pokud to nebude úplně perfektní hned od začátku nevadí, odložme to a zahrajme si radši jiné feudální Japonsko. Třeba ty kousky, které doporučuju níže. Japonska je hrách dost, stačí si jen vybrat. A (nejspíš) na rozdíl od AC Shadows, kousky níže jsou už na trhu nějakou dobu, jsou vyladěné, opatchované a uzrálé. Hotové.

Ale nejdřív, stručný review roundup aktuálních věcí, které toho sice s feudálním Japonskem moc společného nemají, ale jsou nové a podle všechno vážně dobré a sotjí za hřích:

Wanderstop

Wanderstop je okouzlující kombinace simulátoru čajovny a vizuální novely s poutavým příběhem. Hráči se vžijí do role Ariane, bývalé bojovnice, která se snaží uniknout svému osudu a nachází útočiště v klidné čajovně hluboko v magické lesní krajině. Hra se zaměřuje na správu čajovny, interakci s různorodými postavami a odhalování tajemství Ariany i samotného lesa.

Plusy:

  • 👍 Krásná a uklidňující vizuální prezentace
  • 😊 Poutavý příběh s propracovanými postavami
  • ☕ Relaxační hratelnost s uspokojivými mechanikami správy čajovny

Mínusy:

  • 👎 Některým hráčům může přijít tempo hry pomalé
  • 😕 Občas se opakující herní smyčka
  • 🤔 Příběh mohl být pro někoho více komplexní

Wanderstop má na Metacriticu 81 bodů: https://www.metacritic.com/game/wanderstop/

Expelled!

Expelled! je detektivní adventura s nelineárním příběhem, kde hráč hraje za studenta vyloučeného ze školy. Vaším úkolem je dokázat svou nevinu tím, že budeme manipulovat s ostatními postavami, sbírat důkazy a odhalovat pravdu o tom, co se skutečně stalo. Hra vyniká svou propracovanou narativní strukturou a možností opakovaného hraní díky různým koncům.

Plusy:

  • 👍 Velmi chytře napsaný příběh s nečekanými zvraty
  • 😊 Zábavná mechanika manipulace s postavami a odhalování jejich tajemství
  • ☕ Vysoká znovuhratelnost díky mnoha možným koncům a cestám k nim

Mínusy:

  • 👎 Pro někoho může být frustrující nutnost opakovaně procházet stejné scény
  • 😕 Grafické zpracování je poměrně jednoduché a nemusí oslovit každého
  • 🤔 Obtížnost může být nevyvážená, některé hádanky jsou poměrně snadné, jiné naopak velmi záludné

Expelled! Má na Metacriticu 84 bodů: https://www.metacritic.com/game/expelled-2025/


A teď vzhůru do Japonska, nejdřív ve formě větších kousků:

Read more

V Sony to zavání monopolním chováním, Hitman vs záchody a Donkey Kong Bananza mají na svědomí tvůrci Super Mario Odyssey

V Sony to zavání monopolním chováním, Hitman vs záchody a Donkey Kong Bananza mají na svědomí tvůrci Super Mario Odyssey

Dnes se ponoříme do několika zásadních témat, která protáčí panenky i kola herního průmyslu. Od právních bitev a změn pravidel až po inovace, které mění způsob, jakým hry vnímáme a hrajeme. Připravte se na povídání o digitálních monopolech, překvapivých strategií Nintenda a (r)evolučních přístupů k hernímu designu. Na mušku

lock-1 By Adam Homola
Microsoft střílí naslepo, chce mít z Xboxu centrálu pro PC hráče a skrze Metu oživit VR, zatímco Sakurai varuje před neudržitelností vývoje

Microsoft střílí naslepo, chce mít z Xboxu centrálu pro PC hráče a skrze Metu oživit VR, zatímco Sakurai varuje před neudržitelností vývoje

Herní svět se opět otřásá novinkami, které slibují potenciálně radikální změny, ale budí i nemalé pochybnosti. Nejvíc nám tenhle týden navařil Microsoft. Xbox se totiž spojil s AMD v naději, že společně prorazí do budoucnosti plné multiplatformnosti a umělé inteligence. Jenže nejsem si jistý, zda je to cesta vpřed, nebo

lock-1 By Adam Homola