TGIF: Rayman se vrací

Rayman tu sice s námi nějaký ten pátek nebyl, ale já na něj nedám dopustit. Staré plošinovky obecně považuji za fantastický žánr a i ty modernější variace, které často samy běžely na mobilech, si mě dokázaly získat. Rayman však vždycky představoval něco víc – měl naprosto osobitý styl a unikátní duši. Právě tato jedinečnost, kterou se mohlo pochlubit jen málo jiných titulů, ho výrazně odlišovala od ostatních a zajišťovala mu speciální místo v srdcích mnoha z nás.
Kromě toho Rayman vynikal i způsobem, jakým dokázal skloubit audiovizuální stránku s hratelností. Všechno do sebe neuvěřitelně zapadalo a tvořilo harmonický celek. Chvíli jsem přemýšlel, jakému tématu dnešní TGIF věnuji, ale jakmile jsem zahlédl zprávu, že Ubisoft začíná připravovat nový velkorozpočtový Rayman titul, volba byla jasná. Pokud jste dosud neměli tu čest, Raymana byste si rozhodně zahrát měli. Na GOGu jich naleznete hned několik, a i když starší plošinovky už možná trochu zestárly, s trochou trpělivosti a chuti vám zaručuji, že nebudete litovat.
Než se ale ponoříme do světa bezrukého a beznohého hrdiny, čeká nás nejprve klasický páteční přehled recenzí. Poté se ve stručnosti podíváme i na jiné kousky, které se Raymanovi v něčem podobají a mohly by vás zaujmout. Tak jdeme na to!
Rayman se vrátí!
(pokud to teda nedopadne třeba jako BGE2…)

🥳 Nový AAA Rayman se rýsuje, Ubisoft Milan shání posily po úspěšné "průzkumné fázi".
💰 Ubisoft navyšuje investice do Raymana, což naznačuje přesun do plnohodnotné produkce, a to i díky náboru na klíčové pozice.
🎮 Studio Ubisoft Montpellier a Milan, známá pro úspěšné tituly jako Mario + Rabbids nebo Prince of Persia: The Lost Crown, slibují alespoň jakousi záruku kvality.

Zdá se, že se kolem Raymana konečně zase něco děje. Ubisoft Milan totiž aktivně shání lidi na nový "prestižní AAA titul značky Rayman," což by mohlo naznačovat, že se vývoj nějakého nového projektu s Raymanem v hlavní roli rozjel naplno. Tohle všechno navazuje na "průzkumnou fázi," kterou Ubisoft oznámil loni v říjnu a do které se zapojila studia v Montpellieru a Miláně.
Že by to tedy znamenalo, že počáteční oťukávání dopadlo dobře a Ubisoft se rozhodl do Raymana nasypat větší balík peněz a posunout ho do plnohodnotné produkce? Naznačují to minimálně nedávné pracovní nabídky z Ubisoft Milan, které hledají například 3D gameplay animátora nebo senior game designéra přímo pro značku Rayman.
Když Ubisoft loni v říjnu potvrdil, že se studia v Montpellier a Miláně pustila do "průzkumné fáze značky Rayman," dušoval se, že je projekt teprve v plenkách. Aktuální nábor na AAA titul tak přeci jen signalizuje, že se věci daly do pohybu.
Ostatně jak Ubisoft Montpellier, tak Miláno, za sebou nemají zrovna ořezávátka. V jejich portfoliu najdete kritikou chválené kousky jako Mario + Rabbids, sérii Valiant Hearts, nedávný Prince of Persia: The Lost Crown, nebo i povedené 2D plošinovky Rayman Origins a Rayman Legends. Zkušeností tedy mají na rozdávání.
Trochu s otazníkem je pak role původního tvůrce Raymana, Michela Ancela. Ten měl během loňské průzkumné fáze působit jako konzultant, což po jeho odchodu z Ubisoftu v roce 2020 (následovalo vyšetřování obvinění z toxického vedení) vzbudilo u některých členů týmu jisté znepokojení. Jestli Ancel na projektu nějakým způsobem spolupracuje i nadále, když se teď zjevně přešlo do plného AAA vývoje, zatím nevíme.