TGIF: Rayman se vrací

TGIF: Rayman se vrací

Rayman tu sice s námi nějaký ten pátek nebyl, ale já na něj nedám dopustit. Staré plošinovky obecně považuji za fantastický žánr a i ty modernější variace, které často samy běžely na mobilech, si mě dokázaly získat. Rayman však vždycky představoval něco víc – měl naprosto osobitý styl a unikátní duši. Právě tato jedinečnost, kterou se mohlo pochlubit jen málo jiných titulů, ho výrazně odlišovala od ostatních a zajišťovala mu speciální místo v srdcích mnoha z nás.

Kromě toho Rayman vynikal i způsobem, jakým dokázal skloubit audiovizuální stránku s hratelností. Všechno do sebe neuvěřitelně zapadalo a tvořilo harmonický celek. Chvíli jsem přemýšlel, jakému tématu dnešní TGIF věnuji, ale jakmile jsem zahlédl zprávu, že Ubisoft začíná připravovat nový velkorozpočtový Rayman titul, volba byla jasná. Pokud jste dosud neměli tu čest, Raymana byste si rozhodně zahrát měli. Na GOGu jich naleznete hned několik, a i když starší plošinovky už možná trochu zestárly, s trochou trpělivosti a chuti vám zaručuji, že nebudete litovat.

Než se ale ponoříme do světa bezrukého a beznohého hrdiny, čeká nás nejprve klasický páteční přehled recenzí. Poté se ve stručnosti podíváme i na jiné kousky, které se Raymanovi v něčem podobají a mohly by vás zaujmout. Tak jdeme na to!

Rayman se vrátí!

(pokud to teda nedopadne třeba jako BGE2…)

🥳 Nový AAA Rayman se rýsuje, Ubisoft Milan shání posily po úspěšné "průzkumné fázi".

💰 Ubisoft navyšuje investice do Raymana, což naznačuje přesun do plnohodnotné produkce, a to i díky náboru na klíčové pozice.

🎮 Studio Ubisoft Montpellier a Milan, známá pro úspěšné tituly jako Mario + Rabbids nebo Prince of Persia: The Lost Crown, slibují alespoň jakousi záruku kvality.

Zdá se, že se kolem Raymana konečně zase něco děje. Ubisoft Milan totiž aktivně shání lidi na nový "prestižní AAA titul značky Rayman," což by mohlo naznačovat, že se vývoj nějakého nového projektu s Raymanem v hlavní roli rozjel naplno. Tohle všechno navazuje na "průzkumnou fázi," kterou Ubisoft oznámil loni v říjnu a do které se zapojila studia v Montpellieru a Miláně.

Že by to tedy znamenalo, že počáteční oťukávání dopadlo dobře a Ubisoft se rozhodl do Raymana nasypat větší balík peněz a posunout ho do plnohodnotné produkce? Naznačují to minimálně nedávné pracovní nabídky z Ubisoft Milan, které hledají například 3D gameplay animátora nebo senior game designéra přímo pro značku Rayman.

Když Ubisoft loni v říjnu potvrdil, že se studia v Montpellier a Miláně pustila do "průzkumné fáze značky Rayman," dušoval se, že je projekt teprve v plenkách. Aktuální nábor na AAA titul tak přeci jen signalizuje, že se věci daly do pohybu.

Ostatně jak Ubisoft Montpellier, tak Miláno, za sebou nemají zrovna ořezávátka. V jejich portfoliu najdete kritikou chválené kousky jako Mario + Rabbids, sérii Valiant Hearts, nedávný Prince of Persia: The Lost Crown, nebo i povedené 2D plošinovky Rayman Origins a Rayman Legends. Zkušeností tedy mají na rozdávání.

Trochu s otazníkem je pak role původního tvůrce Raymana, Michela Ancela. Ten měl během loňské průzkumné fáze působit jako konzultant, což po jeho odchodu z Ubisoftu v roce 2020 (následovalo vyšetřování obvinění z toxického vedení) vzbudilo u některých členů týmu jisté znepokojení. Jestli Ancel na projektu nějakým způsobem spolupracuje i nadále, když se teď zjevně přešlo do plného AAA vývoje, zatím nevíme.

Zdroj: https://www.eurogamer.net/looks-like-ubisoft-is-giving-rayman-an-aaa-revival-after-last-years-exploration-phase


Read more

Apple dělá herní akvizice i novou herní appku, FTC konečně přestala řešit Microsoft a Activision Blizzard a Cities: Skylines 2 hlásí zase další odklad

Apple dělá herní akvizice i novou herní appku, FTC konečně přestala řešit Microsoft a Activision Blizzard a Cities: Skylines 2 hlásí zase další odklad

Tento týden se zdá, že trpělivost některých hráčů se zase šponuje k prasknutí, zatímco jinde se rýsují nové technologické postupy slibující efektivnější vývoj. A co teprve velcí hráči? Apple i Microsoft jsou opět ve středu dění, každý z trochu jiného důvodu, ale s potenciálně velkými dopady na to, co a

lock-1 By Adam Homola
Nvidia vs recenzenti, aneb když „spolupráce“ znamená držet hubu a krok

Nvidia vs recenzenti, aneb když „spolupráce“ znamená držet hubu a krok

* 🎭 Nvidia se snažila ovlivnit recenze RTX 5060: Před uvedením karty na trh si předem vybraní recenzenti dostali ovladače a pokyny k testování, včetně doporučení porovnávat výkon s funkcí Multi-Frame Generation, která zkresluje reálné výsledky. * 🤫 Nátlak na nezávislé recenzenty: Nvidia prý tlačila na recenzenty a těm, kteří odmítli spolupracovat, hrozila ztrátou

By Adam Homola
Call of Duty: Warzone Mobile končí, Red Dead Redemption 2 asi míří na Switch 2, další Cyberpunk má mít dvě města

Call of Duty: Warzone Mobile končí, Red Dead Redemption 2 asi míří na Switch 2, další Cyberpunk má mít dvě města

Vítejte u dalšího vydání Herních vláken! Tento týden se ponoříme do zákulisí herního světa, kde to opět vře. Řeší se nepříjemné obvinění z plagiátorství v Bungie, které vrhá stín na očekávaný Marathon. A co teprve rozruch kolem umělé inteligence? Hlas Dartha Vadera ve Fortnite vyvolal bouři a odbory už podávají

lock-1 By Adam Homola