TGIF: THPS

TGIF: THPS

Pátek je tady a s ním i vůně víkendu, která se v našem případě nese v duchu devadesátkové nostalgie, punku a odřených kolen. Řeč nemůže být o ničem jiném než o sérii Tony Hawk's Pro Skater, fenoménu, který na přelomu tisíciletí definoval nejen videoherní skateboarding, ale pro mnohé z nás i hudební vkus. Zatímco remaster prvních dvou dílů ukázal, že jeho hratelnost nestárne, dnes se ku příležitosti aktuálního remaku trojky a čtyřky ponoříme do toho, co by takový návrat mohl přinést, proč je tato série nesmrtelná a jaké jizvy si odnesla z divokých let experimentů.

Zároveň si položíme otázku, proč je vlastně Tonyho Hawka tak návykový a proč funguje dodnes. Je to ten dokonalý pocit z plynulého komba, rytmus, který vám přejde do krve, nebo prostě jen čistá radost z pohybu? Ať už je odpověď jakákoli, tenhle „flow state“ není exkluzivní jen pro jízdu na prkně – mrkneme i na další hry, které sice nejsou identické kopírky THPS, ale v lecčem se mu mohou podobat.

Read more

Masivní propouštění v Microsoftu, mladí lidé utrácí za hry méně a Game Pass prý ubližuje celému hernímu průmyslu

Masivní propouštění v Microsoftu, mladí lidé utrácí za hry méně a Game Pass prý ubližuje celému hernímu průmyslu

Herní průmysl zažívá otřesy, jejichž epicentrum má jméno Microsoft. To, co se v posledních týdnech a měsících děje v herní divizi Xboxu, není běžná restrukturalizace. Jde o vlnu destrukce, která smetla tisíce pracovních míst, pohřbila ambiciózní projekty jako Perfect Dark a Everwild a bez varování (málem) ukončila fungování celých studií,

lock-1 By Adam Homola
V Sony to zavání monopolním chováním, Hitman vs záchody a Donkey Kong Bananza mají na svědomí tvůrci Super Mario Odyssey

V Sony to zavání monopolním chováním, Hitman vs záchody a Donkey Kong Bananza mají na svědomí tvůrci Super Mario Odyssey

Dnes se ponoříme do několika zásadních témat, která protáčí panenky i kola herního průmyslu. Od právních bitev a změn pravidel až po inovace, které mění způsob, jakým hry vnímáme a hrajeme. Připravte se na povídání o digitálních monopolech, překvapivých strategií Nintenda a (r)evolučních přístupů k hernímu designu. Na mušku

lock-1 By Adam Homola