TGIF - Welcome to the jungle

TGIF - Welcome to the jungle

Tento týden se nesl ve znamení návratu do zeleného pekla. Po letech čekání dorazil Metal Gear Solid Δ: Snake Eater a s ním i nepříjemný pocit, že za každým kmenem čeká hlídka a v každé druhé kaluži had. Legendární mise Naked Snakea na Unreal Engine 5 ukázala, jak moc se dá vizuálně posunout dvacet let stará klasika, a zároveň nás přinutila přemýšlet, jak skvěle její nadčasový design funguje i dnes, jen s moderním ovládáním. Tenhle výlet do sovětské džungle se prostě povedl. Tehdy i teď.

Zatímco se Snake plížil podrostem, na ostatních platformách se děly neméně zajímavé věci. Na scénu se vrátil růžový hrdina v Kirby and the Forgotten Land pro Nintendo Switch 2, který přinesl nejen technická vylepšení, ale i zcela novou kampaň. Z opačného konce spektra pak zaútočil testosteronový epos Gears of War: Reloaded, jenž poprvé představil motorové pily a Lancer na PlayStationu 5. A pro ty, kdo hledali klid, se otevřel trh v remaku Story of Seasons: Grand Bazaar, kde největší adrenalin představuje správné načasování prodeje tuřínů.

Právě zážitek z nové verze Snake Eatera mě ale inspiroval k hlubšímu ponoru do toho, co džungle ve hrách vlastně znamená. Je to často pestré vertikální hřiště, stealth mechanika i neúprosný protivník v jednom. Proto jsem se vydal na menší výpravu napříč historií a rozpomenul si, jak si s tímto prostředím poradily tituly jako Tchia, Ancestors: The Humankind Odyssey nebo starý dobrý Hitman: Codename 47. Zapomeňte na vyšlapané cesty, dnes se prodíráme houštinami.

Ale nejdřív, tradiční páteční review roundup.

Read more

CHECK:POINT - Bývalí blizzardovec představil akci Arkheron, Tencent žádá odmítnutí žaloby Sony a Embracer má překvapivě střízlivý přístup k AI

CHECK:POINT - Bývalí blizzardovec představil akci Arkheron, Tencent žádá odmítnutí žaloby Sony a Embracer má překvapivě střízlivý přístup k AI

Vítejte u dalšího vydání Herních vláken, které se tentokrát nese ve znamení střetu starých a nových světů. Na jedné straně sledujeme veterána z Blizzardu, který po devíti letech piplání odhaluje svůj vysněný projekt Arkheron – hru zrozenou z filozofie „je to hotové, až je to hotové“. Na straně druhé vidíme bezradnost

lock-1 By Adam Homola
CHECK:POINT - Absurdní patent Nintenda, další klacky pod nohama NSFW her a vliv nového zákona o online bezpečnosti na sociální funkce her

CHECK:POINT - Absurdní patent Nintenda, další klacky pod nohama NSFW her a vliv nového zákona o online bezpečnosti na sociální funkce her

Vítejte u pětasedmdesátého vydání Herních vláken! Herní průmysl se tento týden jeví jako kreativní kotel pod neustále se zvyšujícím tlakem. A ten nepřichází jen zevnitř, od samotných tvůrců, ale stále častěji z vnějšku. Neviditelné síly v podobě právních oddělení, finančních institucí a vládních regulací začínají čím dál více ovlivňovat, jaké

lock-1 By Adam Homola