Xbox pokukuje po Steamu i Epicu, šéf Astro Bota chce menší hry a EU stanovuje pravidla pro férovější přístup mikrotransakcí k dětem

Xbox pokukuje po Steamu i Epicu, šéf Astro Bota chce menší hry a EU stanovuje pravidla pro férovější přístup mikrotransakcí k dětem

Herní svět se neustále mění a dnešní sestava důležitých událostí je toho perfektním důkazem. Tento týden jsme se zaměřili na několik výrazných témat v čele s rostoucím důrazem na přístupnost ve hrách, který je nepřehlédnutelný. Bohužel někdy i ve špatném slova smyslu. Nová iniciativa ESA je dalším krokem, ale jak si vedou jednotliví velcí hráči a kde jsou stále rezervy, například v Japonsku? Podíváme se na snahy i přetrvávající výzvy.

Assassin’s Creed Shadows vyvolal silné reakce ještě před vydáním, přesto zaznamenalo úspěšný start. Co nám tato situace říká o hře samotné a o dnešní herní diskuzi? Pokusíme se nabídnout pohled za rámec pouhých prodejních čísel.

Objevily se také náznaky, že by Xbox mohl do budoucna integrovat Steam a Epic. Jaký strategický význam by takový krok mohl mít pro Microsoft a celý herní ekosystém? Zamyslíme se nad možnými dopady této potenciální změny.

Evropská unie zpřísňuje pohled na monetizaci a praktiky ve hrách určených dětem. Budeme se věnovat tomu, kde leží hranice mezi hrou a potenciálně problematickými mechanismy a proč je tato debata důležitá.

A nakonec se zastavíme u slov šéfa vývoje Astro Bota o smyslu menších, kompaktních her v dnešní době zahlcené obřími tituly. Je to jen ojedinělý názor, nebo signál širšího trendu?

♿ ESA spouští iniciativu pro přístupnější hry

🎉 Assassin’s Creed Shadows má komerční i kritický úspěch

➕ Xbox bude brzy obsahovat i vaše hry ze Steamu a Epicu

⚖️ EU stanovuje pravidla pro férovější přístup videoher k dětem

🌱 Šéf vývoje Astro Bota vzkazuje hernímu průmyslu: Malé hry mají své místo a smysl

Read more

Herní média žalují OpenAI a píšou toho výrazně méně, EA zrušila Titanfall a Blizzard outsourcoval StarCraft na Nexon

Herní média žalují OpenAI a píšou toho výrazně méně, EA zrušila Titanfall a Blizzard outsourcoval StarCraft na Nexon

Vítejte u dalšího přehledu nejzásadnějších zpráv ze světa her. Tentokrát si posvítíme na dění kolem potenciálně důležité žaloby, kterou majitel webů jako IGN a Eurogamer podal na OpenAI kvůli autorským právům – prý jim vykrádá obsah. Překvapivé? Ani náhodou. Bude z toho ve výsledku něco hmatatelného? Těžko říct. Zároveň se ponoříme

lock-1 By Adam Homola
Remaster Oblivionu konečně vyšel, nové Star Wars vypadají slibně a Ubisoft to s battle royale prý nevzdává

Remaster Oblivionu konečně vyšel, nové Star Wars vypadají slibně a Ubisoft to s battle royale prý nevzdává

Další vydání newsletteru Herní vlákna je tady, plné aktuálních novinek a zajímavých postřehů z herního světa. Hned v úvodu se zaměříme na zásadní události – Bethesda „překvapila“ okamžitým vydáním Oblivion Remastered na Unreal Engine 5, doplněného o prvky jako sprint. Odhalena byla také nová tahová hra z předaleké galaxie, Star Wars

lock-1 By Adam Homola