CHECK:POINT - Xboxu se daří v softwaru a dál selhává v hardwaru, Epic vyhrál nad Googlem a BioShock 4 je údajně ve velkých problémech

CHECK:POINT - Xboxu se daří v softwaru a dál selhává v hardwaru, Epic vyhrál nad Googlem a BioShock 4 je údajně ve velkých problémech

Válka konzolí už dávno není o železe. Kdo dneska ještě počítá prodané kusy hardwaru, ten nepochopil, kam herní průmysl míří. Na scéně dominuje software, předplatný modely a ekosystémy, kde už nezáleží, na čem hrajete, ale co všechno vám to dovolí spustit. Microsoft prodává svoje hry na PlayStationu a vydělává víc než kdy dřív. Sony se smiřuje s tím, že exkluzivity přestávají dávat smysl a radši je pošle na PC. Konzolová válka? Spíš mírový summit s pěkným bolehlavem.

Zatímco se velcí hráči přepínají do servisního módu, ti malí dostávají přes prsty. Itch.io čelí zákulisní cenzuře od zpracovatelů plateb. NSFW hry mizí ne kvůli zákonům, ale kvůli interním pravidlům firem, které vám sice rády prodají cokoli, ale jen pokud to nevypadá divně v tabulce pro investory. Digitální distribuce najednou visí na vlásku a nezávislí vývojáři zjišťují, že i když máte všechno připravené, někdo vám může přes noc vypnout světla. Bez varování. Bez nároku.

Do toho všeho přichází AI. Ne jako nástroj. Jako spoluhráč. Spolutvůrce. Partner ve zločinu. Google ukázal Genie 3 — model, který vezme text a na jeho základě vygeneruje celý 3D svět, připravený k hraní. Na druhý straně barikády hoří BioShock 4 a jeho vývoj symbolizuje, jak neudržitelný je tradiční AAA model. Drahý, pomalý, neefektivní. Leckdy, jak často vyplave na povrch, i tragicky špatně řízený. AI mezitím připravuje revoluci — vývoj rychlejší, levnější, bez stovek lidí a s možností iterace v reálném čase. Ne, že by to už někde nezačalo.

  • 🔄 Itch.io vrací NSFW hry do katalogu, ale má to háček
  • 💰 Xboxu se obecně vzato daří, ale jen díky hrám (hlavně na PlayStationu), hardware je pořád víc a víc v háji
  • 🏆 Epic vyhrál nad Googlem, Android to asi dost změní
  • 📉 BioShock 4 v problémech, vydání bude nejspíš hodně daleko
  • 🌐 Nový AI model od Googlu dokáže v reálném čase generovat hratelné 3D světy v zatím bezprecedentní kvalitě

Read more

CHECK:POINT - Bývalí blizzardovec představil akci Arkheron, Tencent žádá odmítnutí žaloby Sony a Embracer má překvapivě střízlivý přístup k AI

CHECK:POINT - Bývalí blizzardovec představil akci Arkheron, Tencent žádá odmítnutí žaloby Sony a Embracer má překvapivě střízlivý přístup k AI

Vítejte u dalšího vydání Herních vláken, které se tentokrát nese ve znamení střetu starých a nových světů. Na jedné straně sledujeme veterána z Blizzardu, který po devíti letech piplání odhaluje svůj vysněný projekt Arkheron – hru zrozenou z filozofie „je to hotové, až je to hotové“. Na straně druhé vidíme bezradnost

lock-1 By Adam Homola
CHECK:POINT - Absurdní patent Nintenda, další klacky pod nohama NSFW her a vliv nového zákona o online bezpečnosti na sociální funkce her

CHECK:POINT - Absurdní patent Nintenda, další klacky pod nohama NSFW her a vliv nového zákona o online bezpečnosti na sociální funkce her

Vítejte u pětasedmdesátého vydání Herních vláken! Herní průmysl se tento týden jeví jako kreativní kotel pod neustále se zvyšujícím tlakem. A ten nepřichází jen zevnitř, od samotných tvůrců, ale stále častěji z vnějšku. Neviditelné síly v podobě právních oddělení, finančních institucí a vládních regulací začínají čím dál více ovlivňovat, jaké

lock-1 By Adam Homola