Xboxu se daří v softwaru a dál selhává v hardwaru, Epic vyhrál nad Googlem a BioShock 4 je údajně ve velkých problémech

Xboxu se daří v softwaru a dál selhává v hardwaru, Epic vyhrál nad Googlem a BioShock 4 je údajně ve velkých problémech

Válka konzolí už dávno není o železe. Kdo dneska ještě počítá prodané kusy hardwaru, ten nepochopil, kam herní průmysl míří. Na scéně dominuje software, předplatný modely a ekosystémy, kde už nezáleží, na čem hrajete, ale co všechno vám to dovolí spustit. Microsoft prodává svoje hry na PlayStationu a vydělává víc než kdy dřív. Sony se smiřuje s tím, že exkluzivity přestávají dávat smysl a radši je pošle na PC. Konzolová válka? Spíš mírový summit s pěkným bolehlavem.

Zatímco se velcí hráči přepínají do servisního módu, ti malí dostávají přes prsty. Itch.io čelí zákulisní cenzuře od zpracovatelů plateb. NSFW hry mizí ne kvůli zákonům, ale kvůli interním pravidlům firem, které vám sice rády prodají cokoli, ale jen pokud to nevypadá divně v tabulce pro investory. Digitální distribuce najednou visí na vlásku a nezávislí vývojáři zjišťují, že i když máte všechno připravené, někdo vám může přes noc vypnout světla. Bez varování. Bez nároku.

Do toho všeho přichází AI. Ne jako nástroj. Jako spoluhráč. Spolutvůrce. Partner ve zločinu. Google ukázal Genie 3 — model, který vezme text a na jeho základě vygeneruje celý 3D svět, připravený k hraní. Na druhý straně barikády hoří BioShock 4 a jeho vývoj symbolizuje, jak neudržitelný je tradiční AAA model. Drahý, pomalý, neefektivní. Leckdy, jak často vyplave na povrch, i tragicky špatně řízený. AI mezitím připravuje revoluci — vývoj rychlejší, levnější, bez stovek lidí a s možností iterace v reálném čase. Ne, že by to už někde nezačalo.

  • 🔄 Itch.io vrací NSFW hry do katalogu, ale má to háček
  • 💰 Xboxu se obecně vzato daří, ale jen díky hrám (hlavně na PlayStationu), hardware je pořád víc a víc v háji
  • 🏆 Epic vyhrál nad Googlem, Android to asi dost změní
  • 📉 BioShock 4 v problémech, vydání bude nejspíš hodně daleko
  • 🌐 Nový AI model od Googlu dokáže v reálném čase generovat hratelné 3D světy v zatím bezprecedentní kvalitě

Read more

Levnější The Outer Worlds 2, Switch 2 lámající rekordy, další tlaky MasterCard a Visa na herní průmysl

Levnější The Outer Worlds 2, Switch 2 lámající rekordy, další tlaky MasterCard a Visa na herní průmysl

Na jedné straně jsme svědky toho, jak hlasitý odpor hráčů donutil Microsoft a Obsidian stáhnout cenovku The Outer Worlds 2 z nepopulárních 80 dolarů zpět na snesitelnější úroveň. Na straně druhé Nintendo se svým Switchem 2 drtí prodejní rekordy ne proto, že by nabídlo nejvýkonnější hardware, ale protože přesně pochopilo,

lock-1 By Adam Homola