The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom Nintendo Switch 2 Edition - když Nintendo udělá něco, co mělo udělat už dávno

🎮 Nintendo Switch 2 edice přináší vylepšený výkon s plynulejší snímkovou frekvencí, rychlejšími loading times a podporu HDR - věci, které měly být ideálně standardem už u původního Switche.
📱 Aplikace Zelda Notes nabízí hlasovou navigace ke svatyním, ale hraničí s nadbytečností, protože odebírá kouzlo objevování a bloudění, které je podstatou Zeldy.
🔧 Sdílení Autobuild blueprintů je nejlepší funkcí aplikace - umožňuje převést vaše výtvory na QR kódy a sdílet je přes sociální sítě, ale mělo by to být integrované přímo ve hře.
🎲 Denní bonusy a Item Box působí jako z mobilní hry a tak, že, do konzolové hry nepatří, připomíná gambling a jde proti základním principům hry.
💰 Upgrade není must-have - ale pokud hodláte Zeldu hrát na Switchi 2, nemáte za ty dvě stovky důvod si tohle nepořídit.
Nintendo vypustilo Switch 2 a s ním i vylepšenou edici Tears of the Kingdom. Plus k tomu ještě dedikovanou „aplikaci“ Zelda Notes. Celé to má prý prohloubit zážitek z Hyrule pomocí technických upgradů a doplňkových funkcí. Jenže je to vůbec tak zásadní, jak by se mohlo zdát? A hlavně - proč to Nintendo neudělalo už dávno?
Výkon konečně na úrovni tohoto tisíciletí
Switch 2 edice se konečně soustředí na to, co mělo Nintendo řešit už u prvního Switche. Plynulejší snímková frekvence, rychlejší loading times, vylepšené rozlišení s texturami. Podpora HDR pro živější barvy. Zkrátka věci, které jsou u konkurence (většinou) standardem už roky, ale Nintendo si dalo načas.
A musím říct, že na omak je to opravdu zásadní rozdíl. Jistě, hratelnost zůstává pořád stejně špičková bez ohledu na framerate, nicméně je nepopiratelné, že na Switch 2 se The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom hraje lépe. Plynuleji.
Zelda Notes
Aplikace Zelda Notes je vlastně přiznání, že Nintendo konečně pochopilo, že lidé mají chytré telefony. Dostupná je přes Nintendo Switch App, ale jen pro Switch 2 edice Tears of the Kingdom a Breath of the Wild. Proč jen pro Switch 2? Protože Nintendo prostě musí nějak ospravedlnit upgrade. Jiné vysvětlení bych za tím asi nehledal.
Hlasová navigace
Aplikace vám poskytuje hlasové vedení k svatyním a Korokům. Plus komentáře od princezny Zeldy, když navštívíte určitá místa. Za mě je tohle celkem fajn nápad, jenže záleží na tom, jak moc chcete být při hraní vedeni za ručičku. Osobně si myslím, že půl kouzla Zeldy je v tom bloudění a objevování bez návodu, a tak navigaci považuji spíše za zbytečnou, možná až kontraproduktivní. Navíc k leckterým schovaným svatyním vás prostě nepřivede, protože vám prostě už neřekne, jak se dostat přímo ke svatyni, která je schovaná pod nějakou horou. V takových případech navigace jednoduše nefunguje.
Sdílení Autobuild blueprintů je pro změnu konečně něco užitečného
Tohle je podle mě ta nejlepší funkce celé aplikace. Můžete poslat svoje Ultrahand výtvory do Zelda Notes, aplikace je převede na QR kódy a můžete je sdílet přes sociální sítě. Naopak si můžete naskenovat QR kódy od jiných a importovat jejich blueprinty. Konečně nějaký rozumný způsob, jak sdílet všechny ty bláznivé konstrukce, co si hráči vymyslí. Jenže proč tohle není přímo ve hře na konzoli? Bylo by to lepší, rovnou integrované a tak nějak by to k tomu sedělo víc. Doufám, že (pokud…) až Nintendo udělá další Mario Maker, bude sdílení fungovat minimálně takhle.
Sledování progresu je zase fajn pro ty, co mají rádi čísla
Zelda Notes sleduje různé herní milníky - dokončování svatyň, objevování Koroků, počet game overů, poražených nepřátel a hromadu dalších. Pro kompletisty paráda, pro většinu hráčů zbytečnost. Osobně si myslím, že většina lidí tohle využije tak maximálně jednou za čas, když si budou chtít pochlubit kamarádům. A opět je to něco, co mohlo (mělo!) být integrováno přímo do hry.
Item Box a denní bonusy
Aplikace má dočasné úložiště předmětů (až 10 denně) a „Denní bonus“ s náhodnými buffy jednou za 24 hodin. Tady už si nejsem jistý užitečností - zdá se mi to jako pokus udržet lidi u aplikace každý den. Typický mobilní bullshit, který do Zeldy nepatří. Navíc to zavání tak trochu gamblingem, kdy se vám vyloženě „losuje“, ne nepodobně jako na výherním automatu, aktuální bonus. Který může být mimochodem i jednorázové opravení všech zbraní – jasně, praktické a užitečné, ale jde to taky proti základním designovým principům soubojového systému. Neuráží mě to, ale moc mi to sem nesedí.
Upgrade pack a save sloty: Konečně, ale s háčkem
Pro vlastníky původní verze je k dispozici upgrade pack. Aktivní členové Nintendo Switch Online + Expansion Pack k němu přistupují bez dodatečných poplatků - což je v pořádku, ale opět vás to nutí platit za službu. Switch 2 edice zavádí dodatečný save slot, což je skvělé. Jenže pozor - save data z druhého slotu nejde přenést zpět na původní Switch. Typické Nintendo: jedna ruka dává, druhá bere. A navíc to jsou prakticky všechno věci, které mohly (opět – měly!) být ve hře raději už dávno.
Verdikt
Switch 2 edice Tears of the Kingdom je solidní upgrade, ale není to nic revolučního. Je to spíš dovylepšení věcí, které měly fungovat perfektně už na původním Switchi. Nintendo zase jednou dokazuje, že dokáže udělat skvělé hry, ale technická stránka a takové ty „věci okolo“ jsou u nich leckdy druhořadé.
Zelda Notes má pár dobrých nápadů, ale celkově působí jako pokus, jak ospravedlnit existenci Switch 2 verze. Sdílení blueprintů je skvělé, zbytek je diskutabilní. A ten fakt, že půlka funkcí je vázaná na separátní mobilní aplikaci místo integrace do hry? To je prostě špatný design.
Za mě je tohle upgrade pro ty, kteří ještě Tears of the Kingdom nehráli, nebo pro fanatické fanoušky, kteří si koupí všechno s logem Nintenda. Pro všechny ostatní je to spíš nice to have, než must have. Na druhou stranu upgrade vychází na zhruba dvě stovky (pokud si tedy neplatíte tu dražší verzi Switch Online), takže vlastně proč ne?